Olej maszynowy MN
Informacje podstawowe
Oleje maszynowe natłuszczane stosuje się do smarowania: łożysk maszyn parowych, taboru pływającego, łożysk narażonych na zetknięcie z wodą, z którą oleje maszynowe natłuszczane tworzą trwałe emulsje smarujące łożysk maszyn narażonych na wyższe obciążenia jednostkowe. Olej maszynowy natłuszczany MN-11 stosuje się do smarowania zewnętrznych części maszyn parowych, a olej MN-15 do smarowania przyśrubowych łożysk statków.
Specyfikacja
MN-11 | |
Lepkość kinematyczna w temp. 40ºC (mm2/s, cSt) | 130 |
Temperatura płynięcia, max (ºC) | -10 |
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) | 218 |
Liczba zmydlenia (mg KOH/g) | 16 |
MN-15 | |
Lepkość kinematyczna w temp. 40ºC (mm2/s, cSt) | 175 |
Temperatura płynięcia, max (ºC) | -8 |
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) | 240 |
Liczba zmydlenia, max (mg KOH/g) | 9 |