LOTOS QUAZAR 5W40
Informacje podstawowe
Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection zapewnia pełną i ciągłą ochronę wszystkich typów nowoczesnych, w każdych warunkach eksploatacyjnych.
Opracowany specjalnie pod kątem wymogów specyfikacji jakościowej ACEA C3.
Specyfikacje i klasyfikacje: SAE 5W40• API SM/CF • ACEA A3/B4 • ACEA C3-08
Opakowania:
1l,4l, 50kg, 180kg
Zastosowanie
- silniki benzynowe i wysokoprężne o zapłonie samoczynnym jak i iskrowym
- silniki pracujące z turbodoładowniem i bez turbodoładowania
- silniki z katalizatorem
- samochody osobowe i lekkie dostawcze
- możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
- przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
- obniżony poziom SAPS
- samochody wyprodukowane do końca roku 2009, w których wymagane było stosowanie oleju klasy ACEA A3/B4.
- VW 502.00
- VW 505.00
- VW 505.01
- MB-Approval 229.51
- MB-Approval 229.31
- BMW Longlife-04
- Porsche
- RN0700
- RN0710
- Ford WSS-M2C-917A
Gwarancje
- natychmiastowe smarowanie przy rozruchu zimnego silnika.
- odporność na wysokie obciążenia termiczno-mechaniczne.
- pełną kompatybilność z układami oczyszczania spalin (filtry cząstek stałych).
- długotrwałe działanie silnika także przy wydłużonych interwałach wymiany.
- przedłuża żywotność silnika.
Specyfikacja
Klasa lepkości SAE | 5W/40 |
Klasa jakości API | SM/CF |
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC | 14,3 |
Lepkość kinematyczna w temp. 40ºC | 86,4 |
Wskaźnik lepkości, min | 170 |
Temperatura płynięcia, max (ºC) | -39 |
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) | 236 |
Liczba zasadowa (mgKOH/g) | 7,6 |
Lepkość strukturalna CCS w -30°C | 6000 |