
Spółka LOTOS Asfalt, w 100 % należąca do Grupy LOTOS S.A. umocniła w ubiegłym roku swoją pozycję rynkową. Firma zwiększyła w 2006 roku sprzedaż o ponad 50%. Odbiorcom krajowym i zagranicznym sprzedano blisko 800 tys. ton asfaltów, ponad 250 tys. ton więcej niż w 2005 roku.
Polski rynek asfaltów w 2006 r. to 1,4 mln ton produktów. W samej sprzedaży LOTOS Asfalt dominowały przede wszystkim asfalty drogowe (klasyczne i modyfikowane) oraz przemysłowe.
Wszystkie drogi prowadzą na południe
W 2005 r. ze zlokalizowanych w Jaśle i Czechowicach centrów dystrybucyjnych trafiło na rynek blisko 80 tys. ton asfaltów różnego rodzaju. Rok ubiegły zamknięto sprzedażą na poziomie ok. 200 tys. ton.
– Gdyby dziś popatrzeć na mapę najważniejszych inwestycji drogowych, parafrazując starą rzymską maksymę można śmiało powiedzieć, że wszystkie drogi prowadzą na południe. Ponadto nasze kontakty handlowe, a zatem i produkty wykraczają daleko poza granice Polski, trafiając między innymi na drogi Słowacji, Czech, Węgier, Austrii, czy Rumunii – podkreśla Krzysztof Brygała, prezes LOTOS Asfalt.
– Dumą napawa nas fakt, że zainteresowanie naszymi asfaltami jest efektem ich najwyższej jakości. W 2006 r. LOTOS Asfalt otrzymał, jako pierwszy w Polsce producent asfaltów, certyfikat Zakładowej Kontroli Produkcji. Jednocześnie, spółka uzyskała certyfikat ISO 9001, ISO 14001 oraz PN-N-18001.
Przypomnijmy, że w 2005 r. LOTOS Asfalt uruchomił instalację do produkcji asfaltów modyfikowanych oraz centrum dystrybucyjne gotowych produktów w Czechowicach. Wiosną 2006 r. spółka uruchomiła w Jaśle nowoczesne centrum dystrybucyjno-magazynowe.
Nowoczesny park zbiorników może przechować kilka tysięcy ton asfaltu. By zaspokoić rosnący popyt na asfalty na południu Polski, w Gdańsku wybudowano nowoczesny nalewak kolejowy, dzięki któremu możliwa jest ekspedycja trzech wahadeł kolejowych asfaltu na dobę.
– Rosnąca sprzedaż to również efekt skrócenia drogi do odbiorcy. Ważny ze względu na specyfikę i uwarunkowania związane z transportem asfaltów – wyjaśnia Małgorzata Polikowska, dyrektor ds. logistyki LOTOS Asfalt.
Nie tylko w kraju
W 2006 r., eksport z centrów dystrybucyjnych LOTOS Asfalt w Jaśle i Czechowicach wzrósł o ponad 500% w stosunku do 2005 r. – Nie poprzestaniemy na tym – zapewnia Adam Wojczuk, dyrektor ds. handlu LOTOS Asfalt. - Spółka inwestuje i modernizuje swoje instalacje, bacznie obserwując tendencję na rynku i dostosowując swoją ofertę do oczekiwań odbiorców.
– Zmieniają się oczekiwania i potrzeby inwestorów i firm w branży budownictwa drogowego. Znacznie częściej niż kiedyś, pojawiają się zamówienia na bardzo zaawansowane technologicznie asfalty modyfikowane – mówi prezes Brygała.
– Rozwój transportu drogowego, w połączeniu z przyrostem liczby pojazdów i użytkowników dróg jednoznacznie określa potrzebę stosowania nowych technologii w budownictwie drogowym, które zwiększają trwałość nawierzchni.
Spółka LOTOS Asfalt powstała w kwietniu 2004 r., w czerwcu tego samego roku spółka przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach. Spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi: w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów, nie tylko w Polsce, trafiają produkowane w nich asfalty drogowe, asfalty przemysłowe, emulsje i specyfiki asfaltowe.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl