
Spółka LOTOS Paliwa dynamicznie rozszerza ofertę współpracy kierowaną do firm i instytucji. Doskonale rozwijająca się sieć LDS umożliwiła w ubiegłym roku sprzedaż ponad 400 tysięcy metrów sześciennych paliw klientom z segmentu B2B.
Firma odnotowała 80% wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku oraz dynamiczny rozwój sieci stacji LDS. Uruchomiono kolejnych 79 stacji, w sumie działa już 271 placówek na terenie całego kraju.
– To atrakcyjny rynek z perspektywą na dalszy rozwój, na którego dynamikę wpływają odległości od naszych baz paliwowych, czy też regionalna koniunktura gospodarcza. Rozważnie analizujemy każdą propozycję lokalizacji, tym bardziej, że musimy przewidywać sytuację na kilka lat do przodu – zauważył Adam Loewe, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.
LOTOS Diesel Service to automatyczne naziemne stacje paliw lokalizowane bezpośrednio w otoczeniu odbiorcy, a także usługi towarzyszące polegające na modernizacji istniejących u odbiorców obiektów oraz obsłudze serwisowo–eksploatacyjnej.
Oferta LDS została wprowadzona przez Preem Polska w 1999 r. Grupa LOTOS przejęła Preem Polska w 2002 r. Oferta współpracy kierowana jest do firm transportowo–spedycyjnych, zakładów komunikacji miejskiej i międzymiastowej, firm budowlanych, drogowych i przemysłowych.
– Ofertę LOTOS Paliwa przygotowano z myślą o przedsiębiorstwach dysponujących flotą samochodów i innych urządzeń zasilanych paliwami płynnymi – mówi Waldemar Krakowiak, dyrektor ds. Klienta Ostatecznego spółki LOTOS Paliwa.
– Będziemy ją nadal rozwijać. W ubiegłym roku spółka LOTOS Paliwa zainwestowała w rozwój sieci
na południu kraju, a obecnie skupia się na równomiernej rozbudowie LDS w innych regionach – dodaje Krakowiak.
Różne potrzeby, różne paliwa
Poprzez sieć LDS spółka LOTOS Paliwa zależnie od potrzeb swoich kontrahentów dostarcza i sprzedaje im różne oleje napędowe oraz benzyny.
– Jedynym ograniczeniem jest opłacalność inwestycji dla obu stron. LOTOS Paliwa zapewnia tańsze paliwo we własnej bazie w zamian za gwarancję regularnych odbiorów tych paliw przez Klientów – dodaje dyrektor Krakowiak.
Ale to nie jedyna propozycja dla odbiorców instytucjonalnych. – Rynek wymusza na nas, dynamiczne dostosowanie oferty do szybko zmieniających się potrzeb Klientów. W miejscach, gdzie jeszcze wczoraj oferowaliśmy LDS, dziś znacznie lepiej może się sprawdzić nasza karta flotowa LOTOS Biznes. To tylko fragment naszej nowej strategii, która stopniowo jest realizowana – wyjaśnia prezes Loewe.
Zwiększenie udziałów w krajowym rynku paliw to jeden z priorytetów strategii korporacyjnej Grupy LOTOS do 2012 r. Koncern planuje uzyskać docelowo 30% udział w sprzedaży hurtowej paliw w Polsce (obecnie 25,7 %) oraz 10% udział w rynku detalicznym (obecnie 7 %). Ma to być możliwe m.in. dzięki powiększeniu liczby stacji oraz wzrostowi sprzedaży na poszczególnych stacjach w wyniku wdrożenia i stosowania programu lojalnościowego oraz flotowego. Do 2012 r. pod marką LOTOS, na terenie całego kraju, powinno funkcjonować 500 stacji paliw.
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i firmy wydobywczej Petrobaltic wchodzi 17 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec 2006 r. wyniosło 5624 osób. To o 189. pracowników więcej niż pod koniec 2005 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LOTOS za cały 2006 r. osiągnęły wysokość 12.812,7 mln zł. Zysk netto koncernu na koniec 2006 r., przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, osiągnął wielkość 666,1 mln zł. Moce przerobowe rafinerii w Gdańsku wynoszą 6 mln ton ropy naftowej rocznie. W 2006 r. Grupa Kapitałowa LOTOS sprzedała ponad 7 mln ton produktów ropopochodnych z czego ponad 4,5 mln ton stanowiły paliwa (benzyny, olej napędowy oraz lekki olej opałowy). Udział koncernu w krajowym rynku paliw wyniósł w III kw. 2006 r. 25,7 proc. W ramach opublikowanej w czerwcu 2006 r. strategii Grupa Kapitałowa LOTOS planuje do 2012 r. m.in. wzrost przerobu ropy naftowej w gdańskiej rafinerii do 10,5 mln ton rocznie, wzrost wydobycia z M. Bałtyckiego do 1 mln ton rocznie (ok. 265 tys. ton w 2006 r.), uzyskanie bezpośredniego dostępu do złóż za granicą oraz wzrost udziału w detalicznym rynku paliw w Polsce do 10 proc. (ok. 7 proc. we wrześniu 2006 r.) i w rynku hurtowym do 30 proc. (22,8 proc. w 2005 r.).
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl