logo

Ogólne

Przy eksploatacji wozów bojowych Rosomak oraz czołgów Leopard Wojsko Polskie korzysta z produktów spółki LOTOS Oil. Należą do nich olej silnikowy Turdus Semisyntetic 10W/40 oraz smary G–421 i Tytalit AV 395.

- Produkty wysoko specjalistyczne, to bardzo ciekawy rynek. Nie sprzedaje się tu olbrzymich ilości, ale rekompensują to ich ceny. Jest jeszcze jeden ważny powód do rozwijania tego segmentu naszej działalności. To prawdziwe pole do popisu dla naszych technologów i analityków rynku. Jedni i drudzy mogę się tutaj wykazać wiedzą, kreatywnością i doświadczeniem – mówi Leszek Stokłosa, prezes LOTOS Oil.

Olej do Rosomaka
Od stycznia ubiegłego roku na wyposażenie polskiej armii wprowadzany jest nowoczesny transporter opancerzony fińskiego koncernu Patria Vehicles Oy. Pierwszych kilkadziesiąt egzemplarzy Rosomaka już przekazano jednostkom, pozostałe będą dostarczane sukcesywnie. Z myślą o potrzebach Wojska Polskiego związanych z eksploatacją tych wozów technolodzy LOTOS Oil opracowali nowoczesny olej Turdus Semisyntetic 10W/40. Jest to olej zaliczany do grupy XHPDO, przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych o dużej mocy bez i z turbodoładowaniem, pracujących w najcięższych warunkach.

Smary do Leoparda
Opracowane przez LOTOS Oil smary G–421 i Tytalit AV 395 znajdują się na wyposażeniu naszego wojska i wykorzystywane są w czołgach Leopard i wozach bojowych Rosomak. G-421 charakteryzuje się doskonałymi właściwościami przeciwkorozyjnymi oraz odpornością na utlenianie. G-421 posiada również wyjątkowe właściwości antykorozyjne w obecności zarówno zimnej, jak i gorącej wody. Może być stosowany do smarowania wysokoobciążonych łożysk tocznych, poddawanych działaniu wysokich temperatur, bez konieczności okresowej wymiany smaru. G-421 znajduje zastosowanie w smarowaniu elementów lądowej techniki wojskowej (czołgi, transportery opancerzone, samochody ciężarowe). Smar można stosować także do łożysk generatorów, łożysk oporowych sprzęgieł, łożysk wentylatorów silników elektrycznych, maszyn budowlanych, wózków piecowych w maszynach papierniczych, a także w urządzeniach gospodarstwa domowego. Z kolei Tytalit AV 395 przeznaczony jest do smarowania różnorodnych węzłów tarcia, łożyskach wysokoobrotowych, łożyskach gorących wentylatorów oraz łożysk ślizgowych. - Poza Rosomakami i Leopardami oba smary znalazły zastosowanie w innych nowoczesnych i specjalistycznych maszynach i pojazdach – dodaje Jacek Matracki, dyrektor ds. handlu LOTOS Oil. – Spełniają one rygorystyczne normy obronne, a to najlepsza przepustka również do cywilnych zastosowań. Z pełną odpowiedzialnością chciałbym stwierdzić, że zarówno olej Turdus Semisyntetic 10W/40 oraz smary G–421 i Tytalit AV 395 to jedne z najbardziej zaawansowanych w swoich grupach produktowych wyroby.

LOTOS Oil wchodzi w skład w skład grupy kapitałowej LOTOS. W jej ramach spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest niekwestionowanym liderem rynku olejów silnikowych. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych LOTOS oraz TURDUS. Produkty oferowane przez LOTOS Oil spełniają wymagania najsurowszych norm, ponieważ są wytwarzane przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii pod kontrolą Systemu Zaawansowanego Sterowania Produkcją (APC). Całość procesów produkcyjnych objęta jest dodatkowo Systemem Zarządzania Jakością zgodnym z międzynarodową normą ISO 9001: 2000.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl