logo

CSR

Marka LOTOS została wybrana jedną z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych na polskim rynku. Ranking przygotowano na zlecenie międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd., która wspiera ideę promocji marki już od ponad 13 lat w 80 krajach na całym świecie.

Nagrodę „Business Superbrands 2007” w imieniu Grupy LOTOS odebrał wczoraj Adam Loewe, zastępca dyrektora generalnego ds. strategii i wsparcia korporacyjnego koncernu.

Grupa LOTOS znalazła się w doborowym gronie 20 najlepszych polskich marek biznesowych obok liderów branży bankowej, ubezpieczeniowej, teleinformatycznej, farmaceutycznej oraz consultingowej. Warto podkreślić, że konkurs „Business Superbrands” odbył się w naszym kraju po raz pierwszy.

Koncern wybrano z listy aż 5 tysięcy firm, które wytypowano do wzięcia udziału w turnieju. Wyboru dokonała Rada Marki „Business Superbrands 2007” na podstawie niezależnych badań rynku oraz przedstawionych danych finansowych. W skład jury konkursu weszło kilkudziesięciu polskich ekspertów z dziedziny biznesu – szefów i właścicieli firm, a także przedstawiciele mediów, związani na co dzień z tematyką gospodarczą. Wśród nich znaleźli się m.in. Dorota Goliszewska, redaktor naczelna „Manager Magazine”; Krzysztof Telega, dyrektor zarządzający w pionie bankowości korporacyjnej PKO BP; Jarosław Sroka, redaktor naczelny „Gazety Prawnej”; Marcin Kaszuba, senior manager w Ernst & Young; Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief” oraz Roman Młodkowski, dyrektor programowy TVN CNBC Biznes.

Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy LOTOS S.A. (spółka matka, zarządza rafinerią w Gdańsku), LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i firmy wydobywczej Petrobaltic wchodzi 16 spółek córek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec 2007 r. wyniosło 4764 osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy LOTOS po 4 kwartałach 2007 r. przekroczyły 13,1 mld zł. Zysk netto koncernu w tym okresie, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, sięgnął blisko 763,5 mln zł Moce przerobowe rafinerii w Gdańsku wynoszą 6 mln ton ropy naftowej rocznie. W 2007 r. Grupa LOTOS sprzedała ponad 7,1 mln ton produktów, z czego ponad 4,6 mln ton stanowiły paliwa (benzyny, olej napędowy oraz lekki olej opałowy). Grupa LOTOS zanotowała w 2007 r. 23,9% udział w krajowym rynku paliw ogółem. W ramach opublikowanej w czerwcu 2006 r. strategii Grupa LOTOS planuje do 2012 r. m.in. wzrost przerobu ropy naftowej w gdańskiej rafinerii do 10,5 mln ton rocznie, wzrost wydobycia z M. Bałtyckiego do 1 mln ton rocznie uzyskanie bezpośredniego dostępu do złóż za granicą oraz wzrost udziału w detalicznym rynku paliw w Polsce do 10% i w rynku krajowym paliw ogółem do 30%.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl