
Ogólne
28 czerwca br. w Debrznie na Kaszubach odbyło się spotkanie członków Stowarzyszenia Właścicieli Patronackich Stacji Paliw Rafinerii Gdańskiej z Pawłem Olechnowiczem Prezesem Zarządu Rafinerii Gdańskiej. W spotkaniu wzięli udział. m.in. Wojciech Kowalczyk, Dyrektor ds. Handlu Rafinerii Gdańskiej, Krzysztof Czyż, zastępca Dyrektora ds. Handlu, Tadeusz Szkudlarski, Prezes Zarządu Spółki Stacje Paliw Rafinerii Gdańskiej, Marcin Herra Dyrektor ds. Operacyjnych Spółki.
Podczas spotkania Paweł Olechnowicz omówił kierunki rozwoju sieci sprzedaży detalicznej Rafinerii Gdańskiej. Efekty jakie ma przynieść opracowywana strategia rozwoju to zwiększenie liczby stacji do ok. 500 w 2007 roku, poprawa jakości infrastruktury na stacjach patronackich i własnych, a także zwiększenie trwałości związków RG S.A. ze stacjami patronackimi.
Dyskutowano również temat możliwości zastosowania upustów cenowych dla stacji paliw oraz sposoby przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji cenowej na rynku, a także kontynuowano rozmowy dotyczące programów lojalnościowych. Uczestnicy spotkania zwrócili uwagę na konieczność ściślejszej współpracy i sprawniejszy przepływ informacji pomiędzy Stowarzyszeniem a Rafineria Gdańską.
-To było bardzo potrzebne i bogate merytorycznie spotkanie - powiedział Paweł Olechnowicz, Prezes Zarządu RG SA. Jestem przekonany, że zapoczątkuje ono cykl spotkań przedstawicieli Państwa organizacji z Rafinerią Gdańską, w trakcie których będziemy mogli wspólnie zastanawiać się nad najważniejszymi problemami i skutecznie je rozwiązywać.
Odzyskanie i utrzymanie pozycji rynkowej to w tej chwili najważniejsze i najtrudniejsze wyzwanie przed jakim stoi Rafineria Gdańska. Nawet najlepsza strategia rynkowa nie przyniesie spodziewanych rezultatów bez aktywnego współdziałania właścicieli wszystkich stacji paliw i Rafinerii Gdańskiej. Mamy wiele atutów, jak choćby dobre postrzeganie naszej sieci przez klientów, które powinniśmy lepiej wykorzystać. Jest także wiele elementów w działalności stacji, które trzeba poprawić.
Chcielibyśmy aby w niedługim czasie cała sieć żółto- niebieskich stacji była kojarzona z jednolitym, wysokim standardem obsługi, a także tradycyjnie wysoką jakością oferowanych paliw.