
Województwo śląskie to najbardziej uprzemysłowiony region w Polsce i jeden z najbardziej uprzemysłowionych obszarów w Europie. Gdyby o tym, gdzie rozgrywane będą mecze Euro 2012, decydowała tylko infrastruktura drogowa, większość meczów powinna być rozgrywana w Chorzowie.
Województwo śląskie to wielki węzeł komunikacji drogowej i kolejowej, obszar dużej wymiany towarowej, bardzo dużego ruchu tranzytowego o zasięgu krajowym i międzynarodowym. W województwie śląskim działają 28 stacje LOTOS Paliwa. Dodatkowym wzmocnieniem jest kilkadziesiąt stacji LOTOS Diesel Service, zlokalizowanych w bazach największych firm transportowo-spedycyjnych regionu.
Według najnowszych danych z Generalnego Pomiaru Ruchu, który co 5 lat wykonywany jest na zlecenie GDDKiA, przez każdą drogę na Śląsku w ciągu doby przejeżdża ponad 13,4 tys. pojazdów, przy czym przez drogi międzynarodowe aż 23,7 tys. pojazdów na dobę. - Nie można dziś myśleć o budowaniu pozycji rynkowej, bez umacniania obecności w tym regionie. To jest warunek rozwoju - zapewnia Hanka Krzyżańska, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa - Z jednej strony mam tu na myśli rozbudowę sieci stacji paliw, z drugiej umacnianie pozycji wśród odbiorców instytucjonalnych - dodaje.
Region położony jest na skrzyżowaniu transeuropejskich korytarzy transportowych (A1, A4, E30, E65) - newralgicznych szlaków transportowych i komunikacyjnych (drogowych i kolejowych) o znaczeniu krajowym i europejskim. Na terenie tym spotykają się dwie drogi międzynarodowe Lwów - Kraków - Katowice - Wrocław - Zgorzelec (A4) oraz Gdańsk - Bratysława (A1). Północną cześć województwa przecina również najkrótszy szlak, łączący Kijów przez Lublin - Kielce - Częstochowę - Opole z Dreznem i przez Kudowę z Pragą. Drogi dwujezdniowe łączą Katowice z Łodzią i Warszawą na północy oraz na południu z Bielskiem-Białą.
Gdyby popatrzeć na mapę lokalizacyjną stacji paliw spółki LOTOS w województwie śląskim okaże się, że praktycznie wszystkie położone są przy najważniejszych drogach.
- To świadomy wybór. Trudno było stawiać stację w każdej dzielnicy, lub mieście. Specyfika regionu, w którą wpisane jest regularne przemieszczanie się z miasta do miasta, a to w związku z pracą, a to nauką w bardzo jednoznaczny sposób pokazuje się newralgiczne dla sprzedaży i pozycjonowania spółki paliwowej są korytarze komunikacyjne. Na tym skupiliśmy się i tutaj jesteśmy obecni - wyjaśnia prezes Krzyżańska. - Trudno byłoby wymienić wszystkich naszych partnerów na stacjach, ale to naprawdę fachowcy, dzięki którym rosną nasze udziały rynkowe - kończy.
Najważniejsza jest jakość i pochodzenie
Śląsk jest specyficzny również, jeżeli chodzi o wymagania jakościowe. Znacznie szybciej niż w innych częściach kraju docierają tu nowinki technologiczne. Z jednej strony wynika to z historycznych uwarunkowań i silnych powiązań z Niemcami i Austrią, z drugiej tradycji gospodarczej regionu.
- Dlatego właśnie tu zdecydowaliśmy na wprowadzanie do sprzedaży naszych markowych paliw Dynamic. Pierwsze pół roku sprzedaży dowodzą, że była to dobra decyzja - dodaje Wojciech Zapalski, ajent ze stacji w Bielsku-Białej, przy ul. Żywieckiej. Niewątpliwie atutem LOTOS-u jest również postrzeganie marki w społeczności lokalnej. Mimo, że nie jest to proces łatwy, kierowcy coraz częściej traktują firmę, jako rodzimą, śląską. Ma to bezpośredni związek w inwestycjami Grupy LOTOS w Czechowicach. Rozwojem produkcji olejów, parafin, asfaltów - czy uruchomioną właśnie instalacją do produkcji biopaliw.
- Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że w regionie o bardzo silnym poczuciu tożsamości ma to szczególne znaczenie - wyjaśnia Leszek Stokłosa, pełnomocnik dyrektora generalnego Grupy LOTOS ds. Rozwoju Południa.
Województwo śląskie jest jednym z najważniejszym rynków pod względem produkcji i sprzedaży dla produktów LOTOSU. Spółka LOTOS Paliwa, odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. W sieci spółki funkcjonuje obecnie na terenie całego kraju ok. 350 stacji paliw. 300 Obiektów oprócz benzyn i oleju napędowego oferuje klientom również tak popularny wśród polskich kierowców gaz LPG.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl