logo

Działalność handlowa

Zakończyły się kolejne Międzynarodowe Targi Samochodów Osobowych Autosalon w Brnie. Patronat nad imprezą już od wielu lat sprawuje Międzynarodowa Organizacja Producentów Samochodów O.I.C.A. Dla spółki LOTOS Oil targi były kolejną okazją do spotkania się z kontrahentami i prezentacji oferty dedykowanej przemysłowi motoryzacyjnemu.

- Rynek czeski jest i obcy i zarazem swój. Wielkość i zakres realizowanej tutaj sprzedaży olejów, sprawia, że coraz częściej traktujemy go jak rynek własny. Oczywiście z pełną świadomością wewnętrznych uwarunkowań. A dlaczego jesteśmy w Brnie? Bo to ważne miejsce na wystawienniczej mapie Europy – podkreśla Artur Warsocki, z-ca dyrektora handlowego w Biurze Sprzedaży Zagranicznej LOTOS Oil. - Zresztą targi w Czechach mają nadal bardziej znaczenie handlowe, a mniej – jak to jest w polskim przypadku czysto reklamowe.

Jest jeszcze jeden czynnik, który powoduje, że w Czechach trzeba po prostu być. Ostatnie lata przyniosły dynamiczny wzrost inwestycji w sektorze motoryzacyjnym. W naszej części Europy skoncentrował się on właśnie na Czechach i Słowacji. Według opublikowanych na początku 2006 r. analiz CSM Worldwide i Global Insight, producenci samochodów w Polsce, Czechach, Słowenii, Rumunii, na Węgrzech i Słowacji do 2010 r. podniosą swoje możliwości produkcyjne do imponującej liczby 3,8 mln aut rocznie, czyli o 72 proc. (w liczbach bezwzględnych to wzrost o 1,6 mln samochodów). Większość zakładów produkcyjnych zostanie zlokalizowana nad Wełtawą i Popradem.

– Chcemy rozwijać się w dwóch kierunkach. Zarówno zwiększając dostawy olejów silnikowych, jak i oferując pełen zakres specjalistycznych usług serwisu olejowego – deklaruje Jacek Matracki, dyrektor handlowy LOTOS Oil – Nie zapominamy przy tym, że wzrost inwestycji producentów pojazdów pociąga za sobą wzrost inwestycji dostawców części samochodowych. To dodatkowo poprawia atrakcyjność tych rynków.

– Jeszcze za wcześnie na ostateczne podsumowania, ale myślimy, że odwiedziło nas ponad 100 tysięcy zwiedzających – stwierdził Jiri Cikla, z dyrekcji targów. Najważniejszymi wydarzeniami targów były dwie światowe premiery seryjnych modeli Peugeot 207 SW i Seat Altea FreeTrack. W prapremierze pojawiły się Volkswagen Passat R36 i Fiat Linea. Swoje sportowo-luksusowe samochody zaprezentował także Bentley, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Maserati i Porsche. Oprócz firm samochodowych swoje oferty przedstawili również producenci części i akcesoriów samochodowych.

LOTOS Oil sprzedaje na rynku czeskim zarówno oleje silnikowe, jak i oleje przemysłowe. Produkty oferowane przez spółkę spełniają wymagania najsurowszych norm. Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania Jakością, zgodnym z międzynarodową normą ISO 9001: 2000. LOTOS Oil jako pierwsza spółka Grupy LOTOS otrzymała certyfikat systemu zarządzania jakością zgodnym z wymaganiami systemu AQAP 2110. Oznacza to, że produkty LOTOS Oil spełniają wymagania i kryteria stawiane wszystkim dostawcom sił zbrojnych i firmom z tego sektora w NATO.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl