logo

Ogólne
Trwa proces przystosowywania stacji paliw Grupy LOTOS SA do spełnienia wymagań ekologicznych obowiązujących od roku 2006. Spośród 57 stacji własnych LOTOSU, 36 spełnia już dziś wspomniane wyżej wymagania. Większość tych stacji budowano w oparciu o nowe przepisy uwzględniające normy europejskie. Ekologiczne wymagania spełniają wszystkie nowo budowane punkty dystrybucji paliw jak również uruchamiane właśnie stacje partnerskie.

- Planujemy, że do końca przyszłego roku wszystkie stacje własne LOTOSU zostaną zmodernizowane pod kątem wymagań roku 2006 - zapewnia Marcin Herra, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa
- Stacje partnerskie oddawane są do eksploatacji już w zgodzie z nowymi przepisami.

Modernizowane będą też te stacje patronackie, których właściciele przystąpią do systemu partnerskiego.

- Dla właścicieli takich stacji przygotowaliśmy pakiet startowy, który umożliwia partnerowi zmodernizowanie stacji i przystosowanie ich do nowych przepisów - podkreśla Szymon Pilecki, dyrektor pionu Rozwoju LOTOS Paliw.

Przepisy ustawy z 16 października 1996 roku zgodnie z wcześniejszymi wymaganiami Unii Europejskiej stanowią jasno, że stacje paliw powinny posiadać instalacje i urządzenia zabezpieczające przed przenikaniem produktów naftowych do gruntu oraz chroniących przed emisją oparów do powietrza. Ustawa w części dotyczącej punktów dystrybucji paliw precyzuje jak muszą być wyposażone stacje paliw, by mogły dalej funkcjonować na rynku. W myśl przepisów na stacjach dopuszczalne są zbiorniki dwupłaszczowe, jednopłaszczowe umieszczone w betonowej wannie lub jednopłaszczowe z wykładziną z tworzyw sztucznych. Przepisy nakazują też instalację urządzeń monitorujących ewentualne przecieki i nieszczelności oraz regulujące gospodarkę ściekową na stacjach. Punkty dystrybucji paliw muszą posiadać również hermetyzację zrzutu paliwa do zbiorników stacyjnych.

- Proces modernizacyjny jest w toku - dodaje Szymon Pilecki - Obecnie modernizujemy stacje LOTOSU w Katowicach, Sosnowcu i Jeleniej Górze. Planujemy w 2005 roku rozwiązać ten problem globalnie modernizując jednocześnie większą liczbę stacji. To pozwoli nam obniżyć koszty jednostkowe.

Średni koszt dostosowania jednej stacji do wymogów roku 2006 to kwota 250- 300 tys. złotych. Ogólnopolska sieć detaliczna Grupy LOTOS składa się obecnie z 335 punktów dystrybucji paliw.

Grupa LOTOS SA jest grupą kapitałową, w skład, której wchodzi już 13 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS na koniec lipca 2004 r. wynosiło 2929 osób. Oznacza to wzrost od 2001r. o prawie 1000 pracowników. Zysk netto Grupy LOTOS SA za 2003 rok wyniósł 248,2 milionów złotych wobec 102 mln zł w 2002 roku. Przychody ze sprzedaży w roku 2002 to kwota 6 334,4 mln zł. W ubiegłym roku osiągnięto poziom o 33 proc. wyższy, czyli 8 432,8 mln zł. Za ubiegły rok zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej. Ponad 351 mln zł w roku 2003 w stosunku do 211 mln zł w roku 2002. To ponad 66 proc. Wzrostu Grupa LOTOS SA po I półroczu 2004r. osiągnęła ponad 200 mln zł zysku netto.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454
ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl