logo

Działalność handlowa

Super nowoczesne asfalty opracowane przy udziale naukowców z Politechniki Gdańskiej sprawią, że długo będziemy się cieszyć równą nawierzchnią na przebudowywanych właśnie Wałach Jagiellońskich, Podwalu Grodzkim oraz skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej - Słowackiego – Kościuszki.

Efektem wieloletniej współpracy Politechniki Gdańskiej i spółki LOTOS Asfalt, zatrudniającej 17. absolwentów tej uczelni, są m.in. asfalty modyfikowane, asfalty typu multigrade oraz drogowe emulsje asfaltowe wykorzystywane przy budowie wielu dróg i autostrad w całej Polsce i Europie.

Spółka LOTOS Asfalt dostarczyła do tej pory 5 tys. ton wysokiej jakości asfaltów klasycznych i modyfikowanych na budowany z Rusocina pod Gdańskiem do Nowych Marz 90-kilometrowy odcinek autostrady A1. Docelowo na budowę w/w odcinka z LOTOS Asfalt trafi łącznie 70 tys. ton asfaltów. Dodatkowo spółka zaopatruje w asfalty wykonawców, modernizujących trójmiejskie drogi, gdzie na remonty trafiają asfalty modyfikowane oraz asfalty typu multigrade.

- To dla nas bardzo prestiżowe kontrakty – podkreśla Krzysztof Brygała, prezes LOTOS Asfalt. - Autostrada A1 to jedno z najważniejszych połączeń komunikacyjnych Polski i Europy, stanowiące istotną część transeuropejskiego korytarza transportowego. Jej budowa usprawni w znaczny sposób logistykę drogową w województwie pomorskim. Da pozytywny impuls, który przyciągnie do naszego regionu inwestorów. To samo tyczy się remontów drogowych w Gdańsku i całym Trójmieście.

Asfalty modyfikowane, dzięki połączeniu własności klasycznego lepiszcza naftowego z własnościami polimerów gwarantują podwyższenie parametrów użytkowych nawierzchni asfaltowych produkowanych z ich udziałem w porównaniu z konwencjonalnym asfaltem drogowym. Stosowanie asfaltów modyfikowanych w nawierzchniach drogowych narażonych na duże obciążenia ruchu samochodowego zdecydowanie zwiększa żywotność nawierzchni.

Asfalty drogowe typu multigrade to lepiszcza asfaltowe produkowane wg specjalnej technologii, zoptymalizowanej pod kątem uzyskania asfaltu, który zwiększa odporność nawierzchni asfaltowej na deformacje trwałe, zapewnia jej trwałość zmęczeniową oraz zdecydowanie poprawia własności niskotemperaturowe, zapobiegając tym samym spękaniom w okresach, w których występują ujemne temperatury otoczenia.

W ubiegłym roku spółka LOTOS Asfalt otrzymała medal XII. Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego Autostrada Polska, które odbyły się w Kielcach. Firmę wyróżniono za drogową emulsję asfaltową Jasbit K3 60 SS. Emulsja została opracowana zgodnie z potrzebami polskiego drogownictwa w zakresie modernizacji nawierzchni asfaltowych. Jasbit K3 60 SS jest produktem ekologicznym, posiadającym Aprobatę Techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Dotychczas wszystkie tego typu emulsje asfaltowe produkowano w Polsce z importowanych asfaltów, powstałych na bazie tzw. rop wenezuelskich.

W 2005 r. LOTOS Asfalt jako pierwsza firma w Polsce wyprodukował emulsje na bazie asfaltu pochodzącego z gdańskiej rafinerii. Pozwoliło to zastąpić surowiec importowany krajowym. Dzięki wykorzystaniu emulsji wolnorozpadowej Jasbit K3 60 SS przy remontach nawierzchni może być stosowana technologia slurry surfacing, która umożliwia wykonanie renowacyjnych prac drogowych w bardzo krótkim czasie nadając nawierzchni ponownie uszczelnienie i szorstkość.

- Rozwój transportu drogowego, w połączeniu z przyrostem liczby pojazdów i użytkowników dróg jednoznacznie określa potrzebę stosowania nowych technologii w budownictwie drogowym, które zwiększają trwałość nawierzchni – komentuje Józef Judycki, kierownik Katedry Inżynierii Drogowej PG. – Owocna współpraca Politechniki Gdańskiej i spółki LOTOS Asfalt w dziedzinie kreowania nowych technologii produkcji asfaltów i drogowych emulsji asfaltowych pozwala na wprowadzenie na rynek nowoczesnych i wysokospecjalizowanych produktów, gwarantujących najwyższą jakość. Ma to niebagatelne znaczenie w obecnych czasach, kiedy obciążenia polskich dróg znacznie się zwiększyły oraz następuje długo oczekiwany okres potężnych nakładów finansowych na drogownictwo.

W 2006 r. spółka LOTOS Asfalt umocniła znacznie swoją pozycję rynkową. Firma sprzedała w tym czasie odbiorcom krajowym i zagranicznym blisko 800 tys. ton asfaltów - ponad 250 tys. ton więcej niż w 2005 r. W ubiegłym roku eksport LOTOS Asfalt wzrósł aż o ponad 500% w stosunku do 2005 r. Produkty spółki trafiły na drogi Słowacji, Czech, Węgier, Austrii, czy Rumunii. Ponadto LOTOS Asfalt jako pierwszy w Polsce producent asfaltów, otrzymał w 2006 r. certyfikat Zakładowej Kontroli Produkcji. Spółka posiada również certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania, obejmującego normy zarządzania jakością, środowiskowego oraz BHP.

Spółka LOTOS Asfalt powstała w kwietniu 2004 r., w czerwcu tego samego roku spółka przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach. Spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi: w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów, nie tylko w Polsce, trafiają produkowane w nich asfalty drogowe, asfalty przemysłowe, emulsje i specyfiki asfaltowe.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl