
- Wiele zmienia się na tym rynku. Jeszcze kilka lat temu najważniejszym kanałem dystrybucji chemii samochodowej były stacje benzynowe. Dziś coraz ważniejsze są hiper i supermarkety. Jesteśmy obecni i tu i tam – zapewnia Artur Szatan, szef biura marketingu Lotos Oil.
Właściwe przygotowanie samochodu do zimy zapewnia jego bezawaryjną eksploatację. Czas, więc na wymianę płynu w chłodnicy i płynu w spryskiwaczach do szyb. A jeżeli nasz samochód ma już swoje lata, warto pomyśleć o zakupie dodatków do paliw, które nie tylko obniżają temperaturę krzepnięcia oleju napędowego, ale i ograniczają tak charakterystyczny dla silników benzynowych wzrost zużycia paliwa odnotowywany zimą.
- To nie są nowe produkty w naszej ofercie - zaznacza Artur Szatan. - Ich wprowadzenie było z jednej strony odpowiedzią na oczekiwania nabywców naszych olejów czy smarów. Z drugiej zaś wynikiem analiz rynku– dodaje.
Ufaj marce
Na stacjach paliw czy w sklepach kierowca może wybierać nie raz spośród, kilku, jeżeli nie kilkunastu podobnych produktów podobnego zastosowania. Tylko nieliczni potrafią zinterpretować i poznać właściwości produktów po naukowo brzmiących składach chemicznych. Dlatego najlepiej wybierać te, które oferują uznani producenci. – Lotos jest gwarancją zarówno jakości jak i skuteczności – podkreśla Artur Szatan.
Lotos jest najbardziej znaną marką na polskim rynku olejowym. Udziały w rynku szacowane są na około 30 procent. Według badań przeprowadzonych w czerwcu tego roku przez Ipsos-ASI, wskaźnik spontanicznej znajomości tej marki wynosi blisko 78%, wspomagana zaś sięga 96%.
Według sondażu przeprowadzonego przez branżowy miesięcznik „Stacja Benzynowa” oleje Lotos są najchętniej kupowanymi olejami na stacjach niezrzeszonych, patronackich Orlenu i patronackich Lotosu.
Grupa LOTOS SA jest grupą kapitałową, w skład, której wchodzi już 13 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS na koniec lipca 2004 r. wynosiło 2929 osób. Oznacza to wzrost od 2001r. o prawie 1000 pracowników. Zysk netto Grupy LOTOS SA za 2003 rok wyniósł 248,2 milionów złotych wobec 102 mln zł w 2002 roku. Przychody ze sprzedaży w roku 2002 to kwota 6 334,4 mln zł. W ubiegłym roku osiągnięto poziom o 33 proc. wyższy, czyli 8 432,8 mln zł. Za ubiegły rok zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej. Ponad 351 mln zł w roku 2003 w stosunku do 211 mln zł w roku 2002. To ponad 66 proc. Wzrostu Grupa LOTOS SA po I półroczu 2004r. osiągnęła ponad 200 mln zł zysku netto.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454
ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl