logo

Ogólne

W ubiegłym roku polscy klienci kupili ponad 23 tys. nowych samochodów ciężarowych o ładowności powyżej 6 ton. Ponad 50% wzrost sprzedaży to przede wszystkim wynik doskonałej koniunktury gospodarczej. Rosnąca liczba przewozów i pojazdów oznacza z kolei dynamiczny wzrost sprzedaży olejów silnikowych z rodziny Turdus, a także olejów przekładniowych Titanis, ATF i Hydromili.

Obrazek

– W dodatku obserwujemy coraz większe zainteresowanie olejami nowoczesnymi, spełniającymi bardzo surowe normy technologiczne. To z kolei dowodzi, że podjęta kilka lat temu w spółce decyzja o technologicznym i innowacyjnym rozwoju produktów, była słuszna. Dzięki niej, stopniowo, z roku na rok zwiększamy nasze udziały w każdym segmencie rynku – podkreśla Jacek Matracki, dyrektor handlowy LOTOS Oil.

Aby w pełni zobaczyć to, co dzieje się na rynku, warto do podanych powyżej wyników dołożyć jeszcze bardzo dobre wyniki w segmencie aut dostawczych o ładowności od 3,5 do 6 ton, gdzie, nabywców znalazło około 2000 pojazdów.

- To był rok bardzo dynamicznego wzrostu sprzedaży. Owszem na początku 2007 roku można się było spodziewać, że odbiorcy złożą zamówienia na większa ilość zwłaszcza ciężkich zestawów, ale w najśmielszych oczekiwaniach nie aż tak znaczącego – podkreśla Grzegorz Lepak, redaktor naczelny pisma Biznes Truck i portalu internetowego Tabor 24. - Statystyki nie mówią zresztą wszystkiego. O ile możemy określić liczbę używanych samochodów ciężarowych, jakie wjechały do Polski, o tyle już bardzo trudno precyzyjnie ustalić, ile z nich faktycznie już pracuje. Ale nawet bez tych danych, okaże się, że był to naprawdę bardzo dobry rok.

LOTOS stawia na 100-tysięczniki

W nowoczesnych silnikach stosowanych w samochodach ciężarowych i pojazdach użytkowych coraz częściej stosowane są rozwiązania technologiczne, o których kierowcy „osobówek” mogą tylko marzyć. – Przebiegi, zużycie paliwa i obowiązujące normy emisji spalin, wymuszają na konstruktorach nieustanną pogoń za doskonałością – podkreśla Marek Dębiński, kierownikiem serwisu olejowego LOTOS Oil. – W efekcie mamy silniki sprawniejsze, cichsze i tańsze w eksploatacji.

Wyścig ten ma również swoje przełożenie na producentów materiałów eksploatacyjnych. - Czuję się trochę jak dyrektor w stoczni, kiedy mówię naszym klientom, że w naszej ofercie są już 100-tysiączniki – mówi dyrektor Matracki. – To oleje, które potencjalnie według instrukcji obsługi silników pojazdów mogą być długotrwale eksploatowane, nawet w granicach 100 – 150 tysięcy kilometrów przebiegu. Do grupy tej zaliczają się oleje silnikowe Turdus Powertec Syntetic, Turdus Semisyntetic, i oleje przekładniowe LOTOS Titanis Super i LOTOS ATF Super.

Przyszłość przyniesie kolejne wyzwania

Na polskim rynku pojawi się w tym roku nowy system napędzania silników wysokoprężnych. Polega on na wprowadzaniu do komory spalania pary wodnej wraz z olejem. Daje to połączenie idei silnika spalinowego i parowego. Już dziś mechanicy i eksperci zastanawiają się nad tym, czy zastosowanie systemu onsteam, będzie wymagało specjalnych środków smarnych. - Z moich doświadczeń wynika, że podawanie pary po osiągnięciu przez silnik stabilnych parametrów pracy, nie wymaga specjalnych środków smarnych – stwierdza Dębiński. - Mimo, że będzie to rozwiązanie nowe na polskim rynku, pomijam tu eksperymenty, jakie prowadzono w latach 70-tych z silnikami Cegielskiego, w ofercie spółki są produkty, które z powodzeniem można będzie stosować w tych silnikach. - To oleje Turdus – podkreśla dyrektor Matacki.

LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS. W ramach koncernu spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest niekwestionowanym liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Spółka posiada trzy wydziały olejowe w Czechowice, Jaśle oraz Gdańsku. Produkty oferowane przez LOTOS Oil spełniają wymagania najsurowszych norm. Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania Jakością, zgodnym z międzynarodową normą ISO 9001: 2000. LOTOS Oil jako pierwsza spółka grupy kapitałowej LOTOS otrzymała certyfikat systemu zarządzania jakością, zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110.

Rekomendowane oleje silnikowe do samochodów dostawczych, ciężarowych i pojazdach użytkowych:

- Turdus Powertec Synthetic E6 10W40;
- Turdus Semisyntetic 10W40,
- Turdus Syntetic 5W40,
- Turdus I Turdus Powertec,

Oleje przekładniowe:

- Lotos Titanis Super 80W90 I 80W140,
- Lotos ATF IIIG I Super IIIG,
- L-HV 32 I Hydromil Super L-HV 32,

Smary:

- Centracal 00/00,
- Monical 323,
- Unilit


Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl