
Co najmniej o pięć stacji ajencyjnych powiększy się w drugiej połowie tego roku sieć LOTOS. Obiekty zlokalizowane będą zarówno w dużych miastach – Bydgoszcz, Szczecin, Kraków, jak i przy głównych nadgranicznych szlakach drogowych – Kołbaskowo (autostrada A6), Strzeszowice (trasa europejska E36).
Co najmniej o pięć stacji ajencyjnych powiększy się w drugiej połowie tego roku sieć LOTOS. Obiekty zlokalizowane będą zarówno w dużych miastach – Bydgoszcz, Szczecin, Kraków, jak i przy głównych nadgranicznych szlakach drogowych – Kołbaskowo (autostrada A6), Strzeszowice (trasa europejska E36).
W ubiegłym miesiącu do sieci gdańskiego koncernu dołączyła stacja przy ul. Arkuszowej na warszawskich Bielanach. Placówka posiada w swojej ofercie m.in. supernowoczesne paliwa Dynamic (laureat nagrody Produkt Roku, przyznanej podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Stacja Paliw). Stacja obsługuje także klientów posiadających karty Navigator i LOTOS Biznes.
- Realizowane właśnie inwestycje, to nie wszystko - mówi Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. – Bierzemy aktywny udział w przetargach na tzw. Miejsca Obsługi Podróżnych, które powstaną przy polskich autostradach. Razem z naszą ofertą złożyliśmy atrakcyjne plany dotyczące ich zagospodarowania. Liczymy na pozyskanie najbardziej konkurencyjnych lokalizacji.
Przypomnijmy, że zgodnie z opublikowaną w czerwcu br. zaktualizowaną strategią, LOTOS do 2012 r. (po wejściu w segment stacji autostradowych i automatycznych) zakłada uzyskanie 20% udziału w sprzedaży paliw na autostradach, po zakończeniu głównej części programu związanego z ich budową. Natomiast całościowo, w krajowym segmencie sprzedaży detalicznej paliw, koncern planuje uzyskać 10% udział w 2012 r. (ok. 6% w 2007 r.). Łącznie na rozwój działalności handlowej LOTOS przeznaczy do 2012 r. 1,1 mld zł.
Coraz większa rodzina
Do czerwca 2008 r. sieć stacji partnerskich LOTOS powiększyła się o 9 obiektów, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Kolejnych 6 placówek dołączy do sieci do końca tego roku. Sieć partnerska już od blisko 5 lat udanie rozwija się w ramach system partnerstwa handlowego Rodzina LOTOS. Korzyści z przystąpienia do systemu to m.in. uzyskanie wieloletniego prawa do działania pod znakiem marki LOTOS, gwarancja dostaw najwyższej jakości paliw, uzyskanie pakietu startowego - czyli zestawu inwestycji modernizujących stację, wykonywanych na koszt Grupy LOTOS. Franczyzobiorcą zostać może każda stacja spełniająca kryteria przyjęcia do Rodziny LOTOS dotyczące m.in. wysokości sprzedaży i położenia stacji. Oferta skierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów jak również stacji niezrzeszonych. Istnieje także możliwość przyjęcia do partnerstwa właścicieli gruntów, na których chcieliby przy współpracy z Grupą LOTOS wybudować i w przyszłości prowadzić stację paliw. Jednak w tej sytuacji duży nacisk kładzie się na atrakcyjną lokalizację danego terenu. Warto podkreślić, że partnerem może zostać zarówno osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, jak również spółka prawa handlowego. Przyszły partner obowiązkowo przechodzi szkolenia wstępne obejmujące przede wszystkim zasady współpracy w sieci LOTOS, znajomość obowiązujących standardów, zasady bezpiecznego prowadzenia stacji oraz szeroko pojętej obsługi klientów.
W styczniu 2008 r. minęło dwanaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Wszystkie stacje koncernu oferują doskonałej jakości paliwo produkowane przez rafinerię Grupy LOTOS SA w Gdańsku. Stacje paliw LOTOS, w liczbie ok. 350 obiektów, są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl