logo

Ogólne

LOTOS Oil SA podpisał umowę o współpracy z siecią sprzedaży Autodistribution Polska (AD Polska). Firma ta stała się Dystrybutorem Sieciowym produktów LOTOS. Dzięki umowie Klienci sieci AD Polska zyskają dostęp do pełnego zakresu olejów i smarów LOTOS Oil.

- To kolejny krok w budowaniu nowoczesnej struktury dystrybucji naszych produktów. Od początku tego roku rozwijamy współpracę z sieciami punktów napraw organizowanymi przez firmy dystrybucyjne. Ilość tych warsztatów w tej chwili to blisko 2300 punktów i sukcesywnie ich przybywa. Naturalnie więc postrzegamy je jako ważnych i kluczowych partnerów w tym segmencie rynku – zapewnia Jacek Matracki, dyrektor ds. handlu LOTOS Oil SA.

Firmy świadczące usługi napraw najogólniej można podzielić na warsztaty autoryzowane przez producentów samochodów, szybkiej obsługi - tak zwane „Fast Fit”, zrzeszone w sieci tworzonej przez dystrybutorów (również producentów części) oraz warsztaty niezależne. Ilość warsztatów autoryzowanych przez producentów samochodów to ok. 1270 punktów. Do warsztatów „Fast Fit” należą według danych z ubiegłego roku 64 placówki i możemy je najczęściej spotkać przy hipermarketach. Natomiast znaczną część rynku usług motoryzacyjnych zajmują warsztaty zrzeszone w sieciach organizowanych przez ogólnopolskie firmy dystrybucyjne. Aktualnie jest ich 2.234. Planowany wzrost ilości warsztatów sieciowych na rok 2005 wynosi 9%.

Grupa AD Polska jest jednym z najpoważniejszych graczy na rynku artykułów motoryzacyjnych. W całym kraju pod jej znakiem funkcjonuje 8 hurtowni, 40 lokalnych filii sprzedaży i 91 serwisów tej sieci. AD Polska z siedzibą w Dębicy jest członkiem największej międzynarodowej Grupy Zakupowej (ADI) branży motoryzacyjnej, operującej w 21 krajach, z centralą w Belgii. Struktura AD Polska powstała na mocy umowy stowarzyszeniowej z ADI w listopadzie 2000 roku.

LOTOS Oil SA jest spółką akcyjną wchodzącą w skład grupy kapitałowej LOTOS. Przedmiotem działalności firmy jest produkcja i dystrybucja środków smarowych: gotowych olejów samochodowych, przemysłowych i smarów (rynek krajowy i zagraniczny), olejów bazowych (rynek krajowy); oraz dystrybucja kosmetyków i chemii samochodowej. LOTOS Oil SA tworzą trzy ośrodki produkcyjne: w Gdańsku, Czechowicach i Gorlicach, Centrum Dystrybucyjne w Piotrkowie Trybunalskim, Biuro Handlowe w Warszawie oraz Biuro Zarządu w Krakowie.

Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład, której wchodzą: spółka wydobywcza Petrobaltic SA, Rafineria Czechowice SA, Rafineria Jasło SA, Rafineria Nafty Glimar SA w upadłości oraz 15 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS pod koniec 2004 r. wynosiło ponad 3350 osób. Po konsolidacji jest to już prawie 6000 osób. Zysk netto Grupy LOTOS SA (spółki matki) za 2004 rok wyniósł 534,4 miliony złotych wobec 248,2 mln zł w 2003 r. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej LOTOS w 2004 r. wyniósł 572 mln zł. Przychody ze sprzedaży w roku 2004 to kwota 10 283,2 mln zł. W roku 2003 osiągnięto 8 432,8 mln zł. W roku 2004 zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej – ok. 570 mln zł w stosunku do 351 mln zł w roku 2003. Zgodnie z prognozą zysk jednostkowy netto Grupy LOTOS SA na koniec 2005 powinien osiągnąć wielkość ok. 315 mln zł wg Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej oraz ok. 346 mln zł wg Polskich Standardów Rachunkowości.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl