logo

Grupa LOTOS wydała pierwszy raport CSR  przedstawiający zaangażowanie koncernu w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Publikacja, prezentująca działalność spółki w latach 2006 – 2007, stanowi początek cyklicznych sprawozdań, zgodnych z międzynarodowymi standardamiw obszarze komunikacji polityki CSR.

CSR

Grupa LOTOS wydała właśnie swój pierwszy raport CSR szczegółowo przedstawiający zaangażowanie koncernu w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Publikacja, prezentująca działalność spółki w latach 2006 – 2007, stanowi początek cyklicznych sprawozdań Grupy LOTOS, zgodnych z międzynarodowymi standardami, jakie obowiązują w obszarze komunikacji polityki CSR.

Raport CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) opublikowano wraz z raportem rocznym Grupy LOTOS za 2007 r. Stanowi on całościowy przegląd wszystkich dotychczasowych działań i inicjatyw koncernu na rzecz m.in. wsparcia społeczności lokalnych i realizowanych przez nie przedsięwzięć, ochrony środowiska naturalnego, rozwoju zawodowego pracowników oraz współpracy z kontrahentami zgodnych z zasadami ładu korporacyjnego i etyki biznesowej. Dodatkowo wydawnictwo prezentuje ekonomiczne, społeczne i środowiskowe aspekty działalności Grupy LOTOS poprzez szczegółowe ukazanie efektywnego zarządzania spółką w obszarach: bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, zarządzania zasobami ludzkimi, ochrony środowiska oraz relacji z klientami, kontrahentami i partnerami społecznymi.

- Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu traktujemy jako główne filary naszego korporacyjnego systemu wartości i zachowań – podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes Grupy LOTOS S.A. - Od lat z sukcesem podejmujemy działania zgodne z najlepszymi praktykami CSR. Zdajemy sobie doskonale sprawę, że wkład w rozwój kulturalny i sportowy społeczeństwa, ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie inicjatyw samorządowych, to najbardziej opłacalne inwestycje, które w niedalekiej przyszłości zwrócą się z nawiązką.

Raport koncernu odwołuje się w znacznym stopniu do metodologii Global Reporting Initiative (GRI), będącej niezależną instytucją działającą na rzecz rozwijania i propagowania tzw. wytycznych zrównoważonego rozwoju (Sustainability Reporting Guidelines). Zastosowanie wytycznych GRI ma zasięg globalny. Opublikowany raport oprócz wskaźników GRI prezentujących działalność LOTOSU zawiera także kompleksowe opisy realizowanych przez spółkę projektów oraz komentarze menadżerów odpowiedzialnych za ich wykonanie.

- Podstawowe wartości polityki społecznej Grupy LOTOS to czystość, otwartość, innowacyjność i odpowiedzialność. Zgodnie z nimi koncern od dawna angażuje się w dialog z kluczowymi grupami interesariuszy, dotyczący realizowanych wspólnie przedsięwzięć prospołecznych i ekologicznych. Wystarczy wspomnieć nasz program sportowy „Szukamy Następców Mistrza” lub zainicjowany w ubiegłym roku projekt z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi „Kadra 2009 – Program 10+”. Jesteśmy dumni z osiągnięć w tym zakresie i uznaliśmy, że nadszedł czas, aby poddać je szerszej społecznej ocenie – komentuje Beata Jurkschat, szef biura komunikacji Grupy LOTOS S.A.

Warto na końcu wspomnieć, iż decyzja o przygotowaniu raportu CSR zbiegła się w czasie z opracowaniem kompleksowej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy LOTOS, wspierającej realizację strategicznych celów rozwojowych koncernu do 2012 r.

Raport społecznej odpowiedzialność biznesu, przygotowany przez Grupę LOTOS, znajdą Państwo na stronie http://www.lotos.pl/firma/csr.html

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl