
Wypowiedź Pawła Olechnowicza, Prezesa Zarządu Grupy LOTOS SA na konferencji prasowej, poświęconej sponsoringowi polskiego narciarstwa
Z wielką przyjemnością pragnę Państwu oznajmić, że Grupa LOTOS po okresie zawieszenia współpracy z Polskim Związkiem Narciarskim z powodu znanych i niepokojących opinię społeczną wydarzeń, powróciła do wsparcia sponsorskiego polskiego narciarstwa. Dzieje się to w ramach narodowego programu rozwoju skoków narciarskich, a hasłem naszej aktywności sponsorskiej w przyszłym roku jest formuła „Szukamy następców mistrza 2006”. Chciałbym z naciskiem podkreślić, że chcemy uczestniczyć w rozwoju polskiego narciarstwa, a tym samym otworzyć drogę do kariery sportowej jak największej liczbie młodych ludzi. Wiemy, że jest to nie tylko ważne dla młodzieży i ich rodziców. Satysfakcję daje nam to, że sponsorujemy radość milionów Polaków, którzy z zapartym tchem śledzą poczynania naszych mistrzów skoczni.
Sponsoring sportu jest ważną częścią misji odpowiedzialności społecznej naszej korporacji, którą systematycznie realizujemy. Wiemy, że współczesny sport musi mieć trwałą bazę finansową. Przy ograniczonych możliwościach budżetowych państwa, zaplecze takie może stworzyć wsparcie ze strony biznesu. Mechanizm ten rozwija się na świecie i powinien sprawnie funkcjonować także w Polsce. Po to jednak, żeby można było uniknąć marnotrawstwa i nierzetelności, konieczne są jasne przepisy i energiczne ich egzekwowanie. Sfera sponsoringu musi być dobrze uregulowana prawnie i przejrzysta. Kiedy to osiągniemy, polski sport będzie mógł korzystać ze wsparcia finansowego biznesu, które ułatwi mu odnoszenie międzynarodowych sukcesów.
Z wielką satysfakcją wspominam moje niedawne spotkanie z ministrem sportu Rzeczpospolitej Polskiej, Panem Tomaszem Lipcem. W tych gorących dniach skoncentrowanego zainteresowania mediów sprawami Polskiego Związku Narciarskiego uzyskałem od Pana Ministra nie tylko zachętę do kontynuowania naszej działalności sponsorskiej, ale też i zapewnienie wprowadzenia takich regulacji prawnych, dzięki którym sponsor będzie miał możliwości kontroli rzetelności gospodarowania przekazywanymi związkowi sportowemu pieniędzmi. Dotychczas takich możliwości nie ma. Ta luka prawna powinna być jak najszybciej wypełniona w interesie polskiego sportu i tych, którzy go wspierają finansowo. Polsce potrzebne są sukcesy. Jest rzeczą naturalną, że ci którzy odnoszą je w biznesie chcą wesprzeć działania sportowców, których osiągnięcia dają satysfakcję i budzą optymizm milionów ludzi. Wierzę, że w tym ważnym dla polskiego narciarstwa roku tych sukcesów będzie wiele. Chcemy, żeby skoczkowie narciarscy wzlatywali w powietrze uskrzydleni myślą, że towarzyszą im najlepsze życzenia kibiców i wsparcie takich wielkich, renomowanych firm, jak Grupa LOTOS. Z dumą będziemy oglądali nasze logo na ich kombinezonach i na podium zwycięzców, gdzie powinni jak najczęściej gościć.