
Ogólne
Stowarzyszenie reprezentowali członkowie Zarządu z prezesem Ryszardem Brzeskim na czele. Na spotkanie przybył Stanisław Pokojski, wiceprezes Zarządu RG SA, Krzysztof Naruszewicz szef Biura Handlu i Marketingu, Leszek Mickiewicz, kierownik Działu Badań Marketingowych, Sławomir Lucewicz, kierownik Działu Promocji i Reklamy. Spółkę SP RG , reprezentowali Tadeusz Szkudlarski, prezes Zarządu i Marcin Herra, dyrektor Pionu Operacyjnego. Przypomnijmy, że od sierpnia ubiegłego roku Spółka SP RG na mocy decyzji Zarządu RG SA współpracuje z siecią stacji patronackich w imieniu Rafinerii Gdańskiej oraz koordynuje działania na rynku w ramach całej sieci stacji paliw RG SA.
- Chciałbym podkreślić, że aby dobrze współpracować trzeba podobnie myśleć, aby podobnie myśleć trzeba mieć podobne cele, podobny poziom świadomości, a temu służą spotkania i rozmowy - powiedział Stanisław Pokojski, witając zaproszonych Gości. Jesteśmy ze sobą związani, bo chciały tego zarówno stacje patronackie jak i Rafineria Gdańska. Współpraca ta powinna być sensowna i korzystna dla obydwu stron. Nasze cele nie są sprzeczne, choć nie wszędzie i nie zawsze muszą się do końca pokrywać. Jedno jest pewne - i Państwo i my chcemy poprzez sieć stacji rozwijać aktywność rynkową Rafinerii Gdańskiej na trudnym polskim rynku paliwowym.
Tadeusz Szkudlarski omówił działania Spółki i stacji patronackich od sierpnia ubiegłego roku, a więc od momentu rozpoczęcia współpracy obu sieci.
Marcin Herra podkreślił, że sukcesem jest wprowadzenie kart oraz przedstawił aktualną sytuację w zakresie wdrażania kart rabatowych do sieci stacji patronackich.
- Aktualnie karty akceptowane są na około 50 stacjach paliw Rafinerii Gdańskiej: 22 firmowych i 30 patronackich - mówił M. Herra. Mamy nadzieję, że dzięki wspólnym działaniom jeszcze w marcu liczba ta zwiększy się kilkakrotnie.
- Cieszę się, że mogliśmy spotkać się dziś w Rafinerii Gdańskiej, by omówić istotne dla całej sieci stacji problemy - powiedział Ryszard Brzeski, prezes Stowarzyszenia. Jednym z nich jest kwestia wdrażania kart rabatowych do stacji patronackich. Podobnie jak Państwo chcielibyśmy, by te kart szybko znalazły się u naszych klientów i były honorowane przynajmniej przez większość stacji. Trzeba jednak spełnić kilka warunków . Jednym z nich jest na pewno uzyskanie dwugroszowego rabatu dla właścicieli stacji, którzy zaopatrują się w hurtowniach firmowych Rafinerii Gdańskiej.
Rozmawiano między innymi o tym, jak przyśpieszyć i skutecznie promować wprowadzanie kart rabatowych. Poruszano problem rolniczych bonów paliwowych, które realizują na swoich obszarach stacje patronackie. Właściciele stacji zwracali się do rafinerii z prośbą o pomoc przy rozliczaniu podatku VAT.
Przedstawiciele Stowarzyszenia postulowali także wprowadzenie skuteczniejszej akcji reklamowej paliw Rafinerii Gdańskiej
- Rafineria produkuje doskonały, ceniony przez wielu kierowców, olej napędowy - mówili właściciele stacji. Dlaczego oprócz olejów silnikowych nie reklamujemy paliw?
- Kampania reklamowa marki Lotos to także reklama stacji Lotos - odpowiadał Sławomir Lucewicz.
(RS)