logo

Ogólne
Bieżąca strategia Grupy LOTOS przewiduje w tym roku zwiększenie na terenie całego kraju liczby stacji patronackich oraz partnerskich. Plany rozwojowe oparte są o program partnerstwa handlowego "Rodzina LOTOS", koordynowany przez LOTOS Paliwa - jedną ze spółek córek Grupy.

Projekt "Rodzina LOTOS" skierowany jest zarówno do właścicieli stacji niezrzeszonych jak i tych, którzy współpracują z Grupą LOTOS. Powstałe w ramach akcji stacje zlokalizowane będą na głównych szlakach komunikacyjnych: w miastach oraz w obrębie dróg o największym natężeniu ruchu.

Program "Rodzina LOTOS" bazuje na umowie partnerskiej określającej zasady współpracy pomiędzy spółką LOTOS Paliwa oraz właścicielami stacji. Zasady partnerstwa handlowego zawarte w ofercie gwarantują długoletnią i opłacalną współpracę dla każdej ze stron. Ceny na stacjach funkcjonujących w ramach "Rodziny LOTOS" uzależnione są przede wszystkim od panujących na rynku lokalnym warunków.

Głównym powodem unowocześnienia formuły współpracy między spółką LOTOS Paliwa a jej partnerami jest dbałość o jakość produktów na stacjach benzynowych oraz chęć podniesienia standardu obsługi. LOTOS Paliwa oferuje przyszłym i obecnym partnerom dofinansowanie w postaci tzw. pakietu startowego. Pomoc ta ma zapewnić stabilność działania, podnieść jakość świadczonych usług oraz spełnić wymogi norm ekologicznych.
Ze swojej strony Grupa LOTOS oferuje m.in.: montaż nowych urządzeń zgodnych z aktualnymi, unijnymi normami ekologicznymi, zestaw inwestycji modernizujących stację, wykonywanych na koszt firmy LOTOS Paliwa, szkolenia handlowe, korzystanie z usług serwisu naprawczego, niższe koszty zaopatrzenia sklepu oraz uzyskanie wieloletniego prawa do działania pod znakiem znanej na rynku marki.
- W ciągu ostatniego roku liczba stacji własnych Lotosu wzrosła
z 22 do 54 i nadal utrzymujemy tendencję wzrostową - informuje Marcin Herra, prezes spółki LOTOS Paliwa - Prowadzimy intensywne prace związane zarówno z budową jak
i zakupem nowych stacji. Pracujemy również bardzo intensywnie nad rozwojem stacji partnerskich, których liczba na przestrzeni najbliższych lat powinna wzrosnąć do kilkuset.

Obecnie sieć detaliczna Grupy LOTOS składa się z 324 stacji,
z czego dwa punkty dystrybucji paliw usytuowane są w gdyńskiej
i łebskiej marinie, trzecia stacja cumuje natomiast na stałe przy nabrzeżu Motławy, koło ul. Wapienniczej. Projekt "Rodzina LOTOS", pozwoli w szybkim czasie, przy współudziale partnerów handlowych, stworzyć jednolitą sieć stacji paliw spod znaku LOTOS. Dodatkowo dzięki systemowi partnerskiemu w najbliższym czasie części stacji patronackich zostanie przekształcona w stacje partnerskie.

Grupa LOTOS (dawna Rafineria Gdańska) to największa firma regionu pomorskiego i drugi w Polsce producent, a zarazem dystrybutor paliw, przez klientów kojarzony przede wszystkim
z wysokiej jakości olejami silnikowymi. Przyjmując 2 czerwca 2003 r. nową nazwę firma zapoczątkowała tworzenie ogólnopolskiej grupy kapitałowej, która w chwili obecnej skupia 13 spółek córek. Zgodnie z ostatnimi decyzjami rządu do Grupy LOTOS przyłączone zostaną również rafinerie z: Czechowic, Gorlic i Jasła oraz spółka Petrobaltic. Restrukturyzacja trzech małych rafinerii z południa kraju potrwa trzy lata. Firma plasuje się obecnie na drugim miejscu pod względem liczby stacji i na trzecim pod względem wielkości sprzedaży. Od 2001 r. do 31 maja 2004 r. zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS wzrosło o 760 osób, dochodząc do 2750 pracowników, a zysk netto kompani za 2003 r. sięgnął 248,2 milionów złotych wobec 102 mln zł w roku poprzednim. Nie mniej udany bilans firma osiągnęła po pierwszym półroczu tego roku odnotowując zysk netto w kwocie przekraczającej 200 mln zł.

Marcin Zachowicz , rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 / (0) 505 050 454 ul Elbląska 135, 80-718 Gdańske-mail: marcin.zachowicz@grupaLOTOS.pl