
Kolejna, czwarta już eliminacja mistrzostw Polski LOTOS Power Cup w wyścigach równoległych na dystansie ¼ mili odbyła się w minioną sobotę na lotnisku w Pruszczu Gdańskim.
Rywalizację zawodników, podobnie jak poprzednie eliminacje tej dyscypliny, oglądało kilka tysięcy miłośników szybkiej jazdy i samochodowego tuningu. W zawodach wzięło udział czterech reprezentantów LOTOS Race&Rally Team. Obok regularnie walczących o punkty mistrzowskie w tej dyscyplinie Grzegorza Kulety (Chevrolet Corvette), Marcina Czernika (Subaru Impreza) i Piotra Bakala (Honda Integra) na starcie gościnnie stanął zwycięzca odbywających się tydzień wcześniej w Sopocie eliminacji mistrzostw w wyścigach górskich LOTOS Grand Prix Mariusz Stec w wyścigowym Mitsubishi Lancer Evo VI klasy H +2000. Rezultaty uzyskane przez kierowcę w samochodzie przygotowanym do zupełnie innej dyscypliny sportów samochodowych wprawiły w zdziwienie zarówno rywali, jak i publiczność. Mariusz Stec, który kilka dni temu został ojcem zajął drugie miejsce w klasie Outlaw (można ją porównać do klasyfikacji generalnej w pozostałych dyscyplinach sportu samochodowego). Zwycięzcą w tej klasie został posiadacz najlepszego rezultatu osiągniętego w Polsce i posiadacz najszybszego samochodu Audi S4 VTG Killer, Arkadiusz Oziębło. Trzecie miejsce wywalczył Grzegorz Staszewski (Mitsubishi Lancer Evo V).
Udany występ zapisał na swoim koncie Marcin Czernik, który zwyciężył w klasie Turbo plus, pozostawiając w pokonanym VW Polo Grzegorza Staszewskiego i Jarosława Teterysa, prowadzącego Mitsubishi Lancera Evo VIII. Z kolei Grzegorz Kuleta po dobrych startach w kolejnych wyścigach i zwycięstwie w półfinale, w wyścigu finałowym klasy Maxi musiał zmierzyć się w z Arkadiuszem Oziębło. Stanął na drugim miejscu podium.
W poszczególnych klasach zwyciężali:
Klasa Turbo
1. Marcin Wawrzak – Honda CRX, 2. Witold Karałow - Honda Civic, 3. Dominik Gołos - Honda Civic.
Klasa Turbo Plus
1. Marcin Czernik – Subaru Impreza (LOTOS Race&Rally Team), 2. Grzegorz Staszewski – Mitsubishi Lancer Evo V VTG, 3. Jarosław Teterys, Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Klasa Maxi
1. Arkadiusz Oziębło – Audi S4 VTG Killer, 2. Grzegorz Kuleta - Chevrolet Corvette (LOTOS Race&Rally Team), 3. Artur Walewski – Chevrolet Corvette.
Klasa Outlaw
1. Arkadiusz Oziębło - Audi S4 VTG Killer, 2. Mariusz Stec - Mitsubishi Lancer Evo VI (LOTOS Race&Rally Team), 3. Grzegorz Staszewski - Mitsubishi Lancer Evo V VTG.
Klasa Mini
1. Mariusz Wilkos + Rover 114 gti, 2. Aleksander Muczko – Fiat Seicento, 3. Andrzej Grodzicki – Honda Civic
Klasa Mini Plus
1. Marcin Januchowski – Fiat Siena, 2. Jacek Kordus – Renault 5, 3. Marcin Płudowski – Honda Civic Turbo LPG
Klasa Diesel
1. Marek Staszewski – VW Lupo, 2. Artur Dobraczyński – Seat Ibiza Unitronic, 3. Szymon Damek – VW Lupo CompSport
Klasa Profi
1. Xawery Mielcarek - Opel Astra, 2. Jakub Wyszomirski - Honda Civic, 3. Piotr Sienkiewicz - Honda Integraf TypeR.
Klasa Profi Plus
1. Morten Carlsen – Chevrolet Camaro 68, 2. Paweł Kowalski – Porsche 964, 3. Zbigniew Błaszkiewicz – BMW M3.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl
Mirosław Rutkowski, rzecznik prasowy LOTOS Team Race&Rally,tel.: (0) 693 129 040, e-mail: motopress@mtm.net