
LOTOS uplasował się na II miejscu zdobywając Laur Klienta 2007 w kategorii „stacje paliw”. Po raz trzeci z rzędu Przegląd Gospodarczy przeprowadził badania popularności produktów i usług na krajowym rynku.
W swojej kategorii sieć stacji LOTOS wyprzedziła m. in. STATOIL, SHELL, BP czy NESTE. W tej grupie badania przeprowadzane były na losowej próbie gospodarstw domowych metodą ankiet telefonicznych. Istotnym elementem było również głosowanie czytelników w systemie elektronicznym. To dzięki sumie głosów ankietowanych i głosów oddawanych przez czytelników sieć paliw Grupy LOTOS zdobyła drugie miejsce w badaniach Przeglądu Gospodarczego.
W sieci LOTOS, na terenie całego kraju, funkcjonuje łącznie 370 stacji paliw z czego 131. to obiekty własne koncernu, w tym 63 to placówki funkcjonujące w oparciu o system ajencyjny, 60 stacji partnerskich oraz 179 patronackich (stan na 09.07.2007).
LOTOS koncentruje się przede wszystkim na optymalizacji działania stacji funkcjonujących w sieci oraz przekształceniu patronackiego modelu współpracy w system partnerstwa handlowego „Rodzina LOTOS”. Wizerunek marki LOTOS budowany jest w oparciu o jednolite standardy funkcjonujące na zarządzanych stacjach. Finansowanie całego programu rozwoju sieci detalicznej pochodzi ze środków własnych koncernu oraz pozyskanych kredytów.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl