logo

Ogólne

Pod koniec 2006 r. w województwie śląskim działało 28 stacji paliw w barwach LOTOS. Obiekty zlokalizowane są na terenie największych miast regionu i przy najważniejszych trasach przelotowych. W pierwszych dniach stycznia 2007 r. otwarto 29 stację w województwie śląskim.

Południe kraju, a w szczególności Górny i Dolny Śląsk to regiony silnej konkurencji rynkowej.
To jednocześnie największe i najszybciej rozwijające się rynki konsumpcji paliw płynnych w Polsce
– komentuje Jarosław Kryński, wiceprezes zarządu Grupy LOTOS S.A., odpowiedzialny za działalność handlową w spółce.
Podkreśla również, że atutem sieci stacji paliw LOTOS jest przede wszystkim powszechnie znana marka, która kierowcom kojarzy się z miłą obsługą i produktami najwyższej jakości. Śląsk jest regionem mocno nasyconym, jeżeli chodzi o stacje paliw. Nie oznacza to jednak, że nie ma w nim miejsca na nowe stacje.

Obecnie udziały w rynku zależą bardziej od lokalizacji, standardu i jakości obsługi na stacjach, niż od ich ilości. Szczególnego znaczenia nabiera to w regionach takich jak Śląsk, położonych na trasie najważniejszych szlaków komunikacyjnych w kraju – podkreśla Adam Loewe, prezes LOTOS Paliwa.

Według szacunkowych danych za 11 miesięcy 2006 r. w regionie południowym ulokowano ponad 43 proc. całego wolumenu sprzedaży paliw Grupy LOTOS S.A..