logo

Ogólne

Do 2010 wolumen sprzedaży paliw na stacjach Grupy LOTOS powinien zwiększyć się o ok. 50%.

Zgodnie z prognozą Zarządu Grupy LOTOS SA po realizacji Programu Rozwoju Sieci Stacji Paliw (PROSTA). przewidywany wzrost średniego wolumenu sprzedaży na stacjach paliw Grupy LOTOS wzrośnie o prawie 1 mln litrów rocznie na jedną stację.

rok 2005 2010
mln. l./rok
jedna stacja
1,85

2,8

Program PROSTA, na który Grupa LOTOS planuje przeznaczyć ok. 500 mln zł, zakłada m.in. uzyskanie do 2010r., co najmniej 12% udziału w rynku sprzedaży detalicznej paliw, rozwój sieci stacji do 500 placówek oraz stworzenie 600 nowych miejsc pracy do końca 2005 r. Aktualnie Grupa LOTOS posiada 6,5 % udziału w rynku sprzedaży detalicznej paliw oraz dysponuje siecią ok. 350 stacji paliw.

Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład, której wchodzą: spółka wydobywcza Petrobaltic SA, Rafineria Czechowice SA, Rafineria Jasło SA, Rafineria Nafty Glimar SA w upadłości oraz 15 spółek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej LOTOS na koniec listopada 2004 r. wynosiło 3245 osób. Po konsolidacji jest to już prawie 6000 osób. Zysk netto Grupy LOTOS SA (spółki matki) za 2004 rok wyniósł 534,4 miliony złotych wobec 248,2 mln zł w 2003 r. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej LOTOS w 2004 r. wyniósł 572 mln zł. Przychody ze sprzedaży w roku 2004 to kwota 10 283,2 mln zł. W roku 2003 osiągnięto 8 432,8 mln zł. W roku 2004 zanotowano też znacznie wyższy zysk z działalności operacyjnej – ok. 570 mln zł w stosunku do 351 mln zł w roku 2003. Zgodnie z prognozą zysk netto Grupy LOTOS SA na koniec 2005 powinien osiągnąć wielkość ok. 346 mln zł.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA tel.(58) 308 75 70 (0) 505 050 454 ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl