logo

Ogólne

Kilkanaście nowych stacji paliw zlokalizowanych przy najbardziej ruchliwych polskich trasach planują wybudować do końca roku LOTOS Paliwa. Tylko w marcu spółka rozpoczęła budowę dwóch obiektów zlokalizowanych w Krakowie i Szczecinie.

- Obecnie nie prowadzimy rozmów na temat akwizycji ze względu na brak takich ofert na rynku – komentuje Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw – Staramy się za to budować nowe stacje od podstaw. Cały czas monitorujemy rynek pod kątem wyboru jak najatrakcyjniejszych lokalizacji. Mamy świadomość, iż na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest sprzedaż detaliczna paliw trzeba się ciągle rozwijać, by nie wypaść z gry.

Ponadto do 2013 roku LOTOS Paliwa zamierzają ostatecznie zamknąć swoją sieć stacji patronackich. Ma to bezpośredni związek ze strategią rozwoju sieci stacji paliw gdańskiego koncernu. Obecni właściciele stacji patronackich są już teraz zapraszani przez spółkę do przystąpienia do systemu partnerstwa handlowego „Rodzina LOTOS”. Partnerzy wchodzący do programu otrzymują możliwość zakupu wszystkich produktów koncernu na preferencyjnych warunkach. LOTOS Paliwa oferują ponadto uczestnictwo w programach marketingowych organizowanych przez spółkę oraz programie flotowym LOTOS Biznes. Do tego dochodzą m.in.: dostęp do nowoczesnego systemu informatycznego zarządzania stacją oraz pomoc w podniesieniu standardu i modernizacji stacji.

- Aktualnie nasza sieć partnerską liczy 71 placówek, w najbliższym czasie powiększy się o kolejnych 10 obiektów - podkreśla prezes Krzyżańska. – Za sprawą stałego rozwoju sieci oraz dalszego wzrostu efektywności funkcjonowania naszych stacji planujemy do 2012 roku uzyskać 10-procentowy udział w krajowej sprzedaży detalicznej paliw.

Warto przypomnieć, iż w październiku ubiegłego roku LOTOS rozpoczął na swoich stacjach sprzedaż supernowoczesnego paliwa Dynamic. Markową benzynę 98 i olej napędowy docenili zarówno pasjonaci motoryzacji, kierowcy dbających o swoje auta, jak również osoby lubiące dynamiczną jazdę. W lutym tego roku koncern zainaugurował program lojalnościowy Navigator. Już w miesiąc od jego rozpoczęcia wydano blisko 300 tys. kart Navigator. To najlepszy dowód na to, jak ogromnym powodzeniem program ten cieszy się wśród klientów.

W styczniu 2008 roku minęło dwanaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Wszystkie stacje koncernu oferują doskonałej jakości paliwo produkowane przez rafinerię Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku. Stacje paliw LOTOS są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy głównych trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. W sieci LOTOS funkcjonuje obecnie na terenie całego kraju ok. 350 stacji paliw. 300 obiektów oprócz benzyn i oleju napędowego oferuje klientom również tak popularny wśród polskich kierowców gaz LPG.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl