
Chociaż do połowy marca przewidziana jest intensywna kampania reklamowa, to już w miesiąc po starcie programu lojalnościowego Navigator wydano blisko 300 tys. kart.
Głównym celem akcji promującej Navigatora jest przede wszystkim przedstawienie klientom korzyści płynących z uczestnictwa w długofalowym programie lojalnościowym. Dodatkowo dzięki realizacji kampanii LOTOS liczy na dalszą maksymalizację efektywności swoich stacji oraz umocnienie pozycji rynkowej.
– Widać już pierwsze efekty dobrego startu Navigatora, dlatego w połowie lutego zdecydowaliśmy, że nasz program lojalnościowy, poza paliwami i olejami, obejmuje także produkty FMCG dostępne na stacjach sieci LOTOS – komentuje Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw.
Formuła programu Navigator polega na premiowaniu stałych klientów stacji paliw LOTOS specjalnie wyselekcjonowaną kolekcją markowych nagród. Nagrody zostały wybrane z myślą o kierowcach i nie tylko. Zaletą często podkreślaną przez klientów jest fakt, iż odbiór nagród odbywa się bezpośrednio na stacjach, bez zamówień i zbędnego czekania. LOTOS ma w planach powiększenie wachlarza nagród.
Program lojalnościowy Navigator to kolejny etap działań Grupy LOTOS konsekwentnie zmierzającej do rozbudowy i pogłębienia kanałów sprzedaży. Warto wspomnieć, że od końca 2007 r. na ponad 200 stacjach należących do sieci LOTOS dostępne są supernowoczesne paliwa Dynamic 98 i Dynamic Diesel. Paliwa Dynamic dzięki unikalnej recepturze zdecydowanie poprawiają dynamikę, czas reakcji i osiągi samochodów pozwalając na pełne wykorzystanie mocy silnika oraz lepsze przyspieszenie. Dodatkowo zastosowane w nich komponenty znacznie obniżają tarcia w silniku oraz chronią zbiorniki i instalacje paliwowe przed korodowaniem.
Szczegółowe informacje na temat programu Navigator znajdą Państwo na stronie LOTOS Navigator.
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy LOTOS S.A. (spółka matka, zarządza rafinerią w Gdańsku), LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i firmy wydobywczej Petrobaltic wchodzi 16 spółek córek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na 2007 r. wyniosło 4764 osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy LOTOS po 4 kwartałach 2007 r. przekroczyły 13,1 mld zł. Zysk netto koncernu w tym okresie, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, osiągnął blisko 763,5 mln zł Moce przerobowe rafinerii w Gdańsku wynoszą 6 mln ton ropy naftowej rocznie. W 2007 roku GRUPA LOTOS sprzedała ponad 7,1 mln ton produktów, z czego ponad 4,6 mln ton stanowiły paliwa (benzyny, olej napędowy oraz lekki olej opałowy). Grupa LOTOS zanotowała w 2006 r. 23,9% udział w krajowym rynku paliw ogółem. W ramach opublikowanej w czerwcu 2006 r. strategii Grupa LOTOS planuje do 2012 r. m.in. wzrost przerobu ropy naftowej w gdańskiej rafinerii do 10,5 mln ton rocznie, wzrost wydobycia z M. Bałtyckiego do 1 mln ton rocznie uzyskanie bezpośredniego dostępu do złóż za granicą oraz wzrost udziału w detalicznym rynku paliw w Polsce do 10% i w rynku krajowym paliw ogółem do 30%.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl