
O 14% wzrósł w I półroczu 2008 r. wolumen sprzedaży paliw w sieci LOTOS Diesel Service w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Z nowoczesnej oferty współpracy B2B, przygotowanej przez spółkę LOTOS Paliwa, korzysta wiele firm transportowych, budowlanych i przemysłowych z całej Polski.
Ogólne
Zgodnie z założeniami dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji średni roczny wzrost wolumenu sprzedaży w sieci LDS oszacowano na ok. 4%. Co roku ma również przybywać około kilkudziesięciu nowych stacji LDS, zlokalizowanych w najbardziej konkurencyjnych miejscach na terenie całego kraju. LDS to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej oraz zaopatrzeniu w wysokiej jakości paliwa. Ofertę współpracy przygotowano z myślą o przedsiębiorstwach działających w sektorze budowlanym, drogowym, w przetargach na dostawy paliw ogłaszanych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne i przemysłowe oraz innych gałęzi gospodarki, których specyfika działalności transportowej i technologicznej uniemożliwia korzystanie z publicznej sieci stacji paliw.
Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90% w strukturze obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna.
- Formuła LDS funkcjonuje z powodzeniem na rynku już od 2003 roku – podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw – Aktualnie sieć ta składa się z ponad 300 obiektów zlokalizowanych na terenie całej Polski i stale dynamicznie się rozwija. Można pokusić się o stwierdzenie, że LDS to tak naprawdę druga, oprócz tradycyjnej, sieć stacji jaką zarządza spółka LOTOS Paliwa.
Najwięcej obiektów LDS znajduje się w najlepiej gospodarczo rozwiniętych regionach Polski, takich jak m.in. Mazowsze, Śląsk, Wielkopolska, czy Pomorze. Każda inwestycja jest indywidualnie kalkulowana i uzależniona od czynników mających wpływ na jej rentowność. Umowa sprzedaży paliw gwarantuje stałą formułę cenową wyliczaną w oparciu o cenę spot Grupy LOTOS S.A. Formuła uzależniona jest przede wszystkim od wartości poniesionych nakładów inwestycyjnych, okresu współpracy, wolumenu dostaw, terminów płatności czy kosztów transportu.
W styczniu 2008 r. minęło dwanaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Wszystkie stacje koncernu oferują doskonałej jakości paliwo produkowane przez rafinerię Grupy LOTOS SA w Gdańsku. Stacje paliw LOTOS, w liczbie 348 obiektów, są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl