logo

W miniony weekend a po raz drugi w bieżącym sezonie wyścigi z cyklu KIA LOTOS Cup odbywały się na torze w Poznaniu. Rywalizacja w obu cyklach mistrzowskich wkroczyła już w decydującą fazę. W końcowej klasyfikacji o zajętym miejscu może decydować każdy punkt.

Sport

W miniony weekend a po raz drugi w bieżącym sezonie wyścigi z cyklu KIA LOTOS Cup odbywały się na torze w Poznaniu. Rywalizacja w obu cyklach mistrzowskich wkroczyła już w decydującą fazę. W końcowej klasyfikacji o zajętym miejscu może decydować każdy punkt. 

O tym, że zapowiada się arcyciekawa walka można było sądzić już na podstawie rezultatów uzyskiwanych przez kierowców w biegach kwalifikacyjnych. Najmłodszy uczestnik pucharu cee`da uzyskał najlepszy w historii czas przejazdu jednego okrążenia toru Poznań w samochodzie KIA cee`d; nowy rekord wynosi obecnie 1 min. 58,872 s.  

Po starcie prowadzenie objął Andrzej Gasenko, tuż za jego tylnym zderzakiem pokonywał pierwsze okrążenia toru Kamil Raczkowski. Nieco z tyłu pozostał Łukasz Błaszkowski, którego z kolei mocno naciskali pozostali kierowcy. W miarę pokonywania dystansu rosła przewaga dwójki prowadzącej. Kilka sekund za nimi jechał Łukasz Błaszkowski przez cały dystans broniący się przed Maciejem Ostoją-Chyżyńskim. W trzeciej grupce toczyła się zacięta walka, ostatecznie piąty na mecie Marcin Gładysz wygrał pojedynki zarówno z Marcinem Przybyszewskim, jak i z Rafałem Grzesińskim. Jedyna dziewczyna startująca w stawce cee`da, Monika Luberadzka po nieudanych kwalifikacjach – po kolizji z jednym z kolegów nie mogła wziąć udziału w ostatniej odsłonie walki o miejsca na polach startowych – startowała do wyścigu z 12. pola. Na mecie zameldowała się także na dwunastym miejscu. 

Do drugiego wyścigu zawodnicy ruszali w kolejności, w jakiej minęli metę w pierwszej odsłonie 4. rundy. Bardzo agresywnie i skutecznie ruszył Kamil Raczkowski, jednak już na pierwszym łuku nieco przesadził i wyleciał z toru. Stracił znakomite miejsce i znalazł się na końcu stawki. Wydawało się, że dla jednego z najpoważniejszych faworytów cee`d LOTOS Cup wyścig się rozstrzygnął. Po wspaniałej pogoni i wręcz szaleńczej jeździe Kamil Raczkowski osiągnął metę na czwartej pozycji. Jako pierwszy linię mety minął Andrzej Gasenko, jako drugi, z ogromną stratą niemal 12 sekund, ukończył wyścig Łukasz Błaszkowski, trzy sekundy później finiszował Marcin Gładysz, który zdołał obronić miejsce na podium przed atakami Kamila Raczkowskiego.  

Rywalizacja w samochodach Picanto zgromadziła na starcie 20 kierowców. Jako pierwszy do wyścigu ruszał Wojciech Herban, drugie pole zajął Marcin Ułasewicz. Po starcie cała stawka jechała razem, jednak szybko wyścigówki potworzyły grupki, w których zawodnicy wykorzystywali “efekt strugi” i uzyskiwali większą prędkość. Pierwszą taką grupkę już od drugiego okrążenia prowadził Zbigniew Łacisz, który po świetnym starcie minął trzech rywali i na dwóch kolejnych kółkach objął prowadzenie, którego nie oddał do mety. Za jego plecami toczyła się zacięta walka, kolejność w czołówce często się zmieniała, ostatecznie jako drugi metę osiągnął Michał Kijanka, a podium uzupełnił Marcin Ułasewicz. W połowie wyścigu jadąca w czołowej grupie Aleksandra Furgał miała bardzo groźnie wyglądający wypadek. W jej Picanto na prostej startowej, przy bardzo dużej prędkości odpadło koło i samochód po rolowaniu i uderzeniach w bariery pozostał na poboczu. Zawodniczka trafiła do szpitala, na szczęście szczegółowe badanie nie wykazały poważniejszych urazów, a sama Ola powróciła na tor w niezłym humorze. 

Drugi wyścig odbywał się według podobnego scenariusza, jak pierwsza gonitwa. Zwyciężył ponownie Zbigniew Łacisz, walkę o kolejne miejsca na podium rozstrzygnęli na swoją korzyść Marcin Ułasewicz i Wojciech Herban. Zwycięzca obu wyścigów powiększył przewagę nad rywalami i z przewagą czterdziestu 41 punktów jest najpoważniejszym kandydatem do zdobycia tytułu mistrzowskiego w tym sezonie. Do końca rywalizacji pozostały jeszcze dwie rundy; jedna za miesiąc w Poznaniu (3 – 5 października) i zakończenie rywalizacji trzy tygodnie później (24 – 25 października) w Brnie. 

Szczegółowe informacje dotyczące startujących w wyścigach zawodników, relacje i fotografie z poszczególnych rund, aktualne klasyfikacje, regulaminy i komunikaty znajdą Państwo na stronie http://www.kia-lotos-cup.pl/  Tegoroczny kalendarz wyścigów KIA LOTOS Cup

  1. runda, 13 – 15 czerwca, Hungaroring (Węgry)
  2. runda, 25 – 27 lipca, Tor Poznań
  3. runda, 22 – 24 sierpnia, Pieszczany (Słowacja)
  4. runda, 5 – 7 września, Tor Poznań
  5. runda, 3 – 5 października, Tor Poznań
  6. runda, 24 – 25 października, Brno (Czechy)

 Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl