
140 stacji ajencyjnych w całej Polsce zamierza mieć do końca tego roku sieć LOTOS. Niedawno otwarty obiekt w Szczecinie jest już 135. stacją ajencyjną gdańskiego koncernu.
Jeszcze we wrześniu LOTOS planuje powiększyć swoją sieć ajencyjną o kolejne placówki w Bydgoszczy i Krakowie. W budowie znajdują się również obiekty w Strzeszowicach, przy węźle autostrady A18, w Kołbaskowie przy trasie A6 oraz w Radzyminie.
- Gdy w ubiegłym roku, chcąc wzmocnić efektywność i konkurencyjność naszych stacji, postanowiliśmy zmienić formułę ich zarządzania z własnej na ajencyjną dało się słyszeć głosy krytyki - podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw – Dziś rynek potwierdził, że nasz wybór był słuszny, a cały proces zmian zakończył się sukcesem. Sieć ajencyjna rozwija się dynamicznie. Przybywa jej nie tylko nowych obiektów, znacznie wzrosły również wolumeny sprzedaży na poszczególnych stacjach, przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z ich obsługą.
Z kolei sieć partnerska LOTOSU skupia już 77 obiektów. Warto przypomnieć, że z początkiem września tego roku 22 stacje tej sieci rozpoczęły sprzedaż markowych paliw Dynamic. Wśród nich znalazły się m.in. stacje w Bydgoszczy, Szczecinie, Kielcach, Tarnowie, Tychach, Koszalinie, Ełku czy Wieliczce. Dodatkowo LOTOS Paliwa podpisały już 91 umów partnerskich. Właściciele tych stacji zaczną niebawem sukcesywnie powiększać sieć partnerską koncernu.
Warto przypomnieć, że oprócz tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej paliw koncern z Gdańska z powodzeniem rozwija również kanał dystrybucji LOTOS Diesel Service (LDS), dedykowany klientom B2B – Aktualnie sieć ta składa się z ponad 300 obiektów zlokalizowanych na terenie całego kraju i stale się rozwija. Jej wolumen sprzedaży wzrósł o 14% w pierwszym półroczu 2008 roku – podkreśla prezes Krzyżańska. Zgodnie z założeniami dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji średni roczny wzrost wolumenu sprzedaży w sieci LDS oszacowano na ok. 4%. Co roku ma również przybywać około kilkudziesięciu nowych stacji LDS, zlokalizowanych w najbardziej konkurencyjnych miejscach na mapie Polski.
LDS to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej oraz zaopatrzeniu w wysokiej jakości paliwa. Ofertę współpracy przygotowano m.in. z myślą o przedsiębiorstwach działających w sektorze budowlanym, drogowym czy przetargach na dostawy paliw ogłaszanych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne i przemysłowe. Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90% w strukturze obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna.
W styczniu 2008 r. minęło dwanaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Wszystkie stacje koncernu oferują doskonałej jakości paliwo produkowane przez rafinerię Grupy LOTOS SA w Gdańsku. Stacje paliw LOTOS, w liczbie ok. 350 obiektów, są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl