logo

Raport CSR Grupy LOTOS zwyciężył w konkursie „Raporty Społeczne 2008 - Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce” zorganizowanym przez PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting.

CSR

Raport CSR Grupy LOTOS zwyciężył w konkursie „Raporty Społeczne 2008 - Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce” zorganizowanym przez PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting.

Nagrodzony raport jest pierwszą publikacją kompleksowo przedstawiającą zaangażowanie koncernu w działania z dziedziny CSR (z ang. Corporate Social Responsibility). Raport jako jeden z pierwszych w Polsce odwołuje się do światowej metodologii Global Reporting Initiative (GRI).

Wydawnictwo prezentuje ekonomiczne, społeczne i środowiskowe aspekty działalności Grupy Kapitałowej LOTOS w latach 2006 – 2007 poprzez ukazanie efektywnego zarządzania koncernem w obszarach: bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia, zarządzania zasobami ludzkimi, ochrony środowiska oraz relacji z klientami, kontrahentami i partnerami społecznymi.

W przygotowaniu raportu brało udział szerokie grono specjalistów reprezentujących kluczowe obszary biznesowe koncernu oraz doświadczeni konsultanci z Agencji PR Martis CONSULTING. Sprawozdawczość CSR wpisana jest w długofalową strategię społecznej odpowiedzialności Grupy LOTOS.

– Zainicjowanie w tym roku przez Grupę LOTOS procesu cyklicznego, kompleksowego raportowania społecznych i środowiskowych aspektów działalności koncernu traktujemy jako przejaw szczególnej odpowiedzialności organizacji wobec kluczowych grup interesariuszy. To działanie skupiające się nie tylko na ukazaniu dokonań firmy, ale przede wszystkim na prowadzeniu dialogu, którego celem jest maksymalne przybliżenie wzajemnych oczekiwań i możliwości wszystkich jego uczestników. Fundamentalne znaczenie dla powodzenia tego procesu miało pozyskanie dla procesu raportowania społecznego akceptacji i zrozumienia ze strony wszystkich uczestniczących w tym działaniu menadżerów i specjalistów. Ich zaangażowanie stało się najlepszym dowodem na wdrożenie założeń strategii społecznej odpowiedzialności koncernu.” – powiedziała Beata Jurkschat, szef biura komunikacji Grupy LOTOS S.A. odpowiedzialna za wydanie raportu.

„Raporty Społeczne 2008” to druga edycja konkursu, który adresowany jest do przedsiębiorstw i organizacji świadomych znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu oraz pragnących raportować swoje działania w tym obszarze w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania społecznego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie w oparciu o międzynarodowe kryteria. 14 raportów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu oceniało jury złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i społecznej odpowiedzialności biznesu pod przewodnictwem prof. Witolda Orłowskiego. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 28 października br. podczas konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

Raport społecznej odpowiedzialność biznesu, przygotowany przez Grupę Kapitałową LOTOS, znajdą Państwo na stronie http://www.lotos.pl

Pytania i spostrzeżenia związane z publikacją prosimy kierować pod specjalny adres e-mail: csr@grupalotos.pl

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl