logo

Po udanym rok temu starcie Navigatora, sieć stacji paliw Grupy LOTOS odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Koncern idzie za ciosem – w połowie marca br. rusza druga edycja programu lojalnościowego, którą wspierać będą produkty dwóch, silnych, międzynarodowych marek – Fila i Philips.

Działalność handlowa

Po udanym rok temu starcie Navigatora, sieć stacji paliw Grupy LOTOS odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Koncern idzie za ciosem – w połowie marca br. rusza druga edycja programu lojalnościowego, którą wspierać będą produkty dwóch, silnych, międzynarodowych marek – Fila i Philips.

Przewodnie hasło kolejnej edycji Navigatora brzmi „Nagrody szybko i od ręki”. Rozpoczynającą się drugą edycję programu lojalnościowego Grupy LOTOS promować będzie ogólnopolska telewizyjna kampania medialna, która rusza 14 marca i będzie trwała cały miesiąc.

– Decyzja o takim wyborze hasła wynika z racjonalnych korzyści, jakie płyną dla Klientów. Analiza odbioru nagród na tle konkurencji utwierdziła nas w przekonaniu, że nagrody są dostępne znacznie szybciej, niż w innych podobnych programach. Fakt, że nagrody obiera się bez zbędnych zamówień i formalności jest bardzo pozytywnie postrzegane przez naszych Klientów. Dlatego też hasło „Nagrody szybko i od ręki” jest kwintesencją naszej oferty i w pełni odzwierciedla zalety Navigatora – powiedziała Magdalena Jurdziak, szef biura marketingu w spółce LOTOS Paliwa.

Rzeczywiście Trafione Nagrody

Prawie milion kart użytkowników po pierwszej edycji to wymierny efekt programu Navigator, który wystartował 1 lutego 2008 r. z hasłem „Trafione Nagrody” a zakończył się wraz z końcem lutego 2009 r.

Jego formuła polega na premiowaniu stałych Klientów stacji paliw LOTOS specjalnie wyselekcjonowaną kolekcją nagród. Wprowadzenie programu lojalnościowego było kolejnym etapem skoordynowanych działań Grupy LOTOS, konsekwentnie zmierzających do dalszej rozbudowy i pogłębienia kanałów sprzedaży detalicznej koncernu.

– W trakcie trwania pierwszej edycji Navigatora odnotowano dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – powiedziała Hanka Krzyżańska, prezes spółki LOTOS Paliwa.

– Od rozpoczęcia programu wydano prawie milion kart, co wskazuje na duże zainteresowanie Klientów taką formą promocji – dodał Waldemar Soczyński, dyrektor pionu stacji w spółce LOTOS Paliwa.

Bardzo dobre wyniki otrzymano również w badaniu poziomu satysfakcji i lojalności na reprezentatywnej grupie tys. aktywnych kierowców, przeprowadzonym po 5 miesiącach trwania programu przez firmę Pentor Research International. W tym krótkim okresie, od wprowadzenia programu, odnotowano znajomość programu Navigator na poziomie 8% w całej populacji kierowców. Dla porównania w tym samym badaniu znajomość programu Smart firmy Shell respondenci wskazali na poziomie 10% a Premium Club firmy Statoil na poziome 6%. W porównaniu do konkurencyjnych programów lojalnościowych Klienci wyżej ocenili Navigatora za atrakcyjność i sposób odbierania nagród oraz wyróżniającą się ofertę spośród innych dostępnych na rynku.

Co nowego w nagrodach?

Dobór nagród do drugiej edycji Navigatora nastąpił w oparciu o sugestie Klientów, które wpływały za pośrednictwem strony internetowej programu lojalnościowego (www.lotosnavigator.pl), infolinii (0 801 345 678) oraz innych kanałów komunikacji.

Dwie silne, międzynarodowe marki Fila i Philips będą wspierać drugą edycję Navigatora. Produkty marki Fila wprowadzają do oferty sportową nutę, dlatego można w niej znaleźć czapeczkę bejsbolową, torbę sportową oraz modny dres. W przypadku marki Philips wśród zalet produktów można wymienić praktyczną stronę użytkowania nagród. W kolekcji jest mikrowieża hi-fi, którą można umieścić także na ścianie, poręczny odkurzacz samochodowy czy też nowoczesna aluminiowa latarka diodowa. Wszystkie produkty charakteryzują się trałowością i doskonałą jakością.

O programie

Program Navigator został stworzony dla osób, które przy okazji pobytu na stacjach LOTOS chcą skorzystać z niecodziennej formy zabawy i odebrać markowe nagrody. Wystarczy dokonać transakcji przy użyciu karty Navigator. Przez cały rok punktowany jest zakup paliw i olejów marki LOTOS, napojów energetycznych Dynamic, płynu do spryskiwaczy Navigator oraz okresowo produkty sklepowe. Częstym partnerem w programie Navigator są produkty renomowanych marek napojów i słodyczy. Udział produktów sklepowych w Navigatorze odnotowuje cały czas tendencje wzrostową.

Szczegółowe informacje dotyczące programu lojalnościowego znajdą Państwo tutaj.

W styczniu 2009 r. minęło trzynaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Wszystkie stacje koncernu oferują doskonałej jakości paliwo produkowane przez rafinerię Grupy LOTOS SA w Gdańsku. Stacje paliw LOTOS, w liczbie ok. 315 obiektów, są dogodnie zlokalizowane w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl