
Spółka LOTOS Asfalt dostarczyła 400 ton najwyższej jakość asfaltów na wyremontowany odcinek al. Zwycięstwa w Gdańsku. Ta ilość starczyła do przeprowadzenia całego remontu ponad 1,5km odcinka drogi, od Placu Zebrań Ludowych do skrzyżowania z al. Hallera przy Operze Bałtyckiej.
Spółka LOTOS Asfalt dostarczyła 400 ton najwyższej jakość asfaltów na wyremontowany odcinek al. Zwycięstwa w Gdańsku. Ta ilość starczyła do przeprowadzenia całego remontu ponad 1,5km odcinka drogi, od Placu Zebrań Ludowych do skrzyżowania z al. Hallera przy Operze Bałtyckiej.
Dostawy asfaltów rozpoczęto w połowie kwietnia tego roku.
– Wśród tych 400 ton ponad jedną czwartą stanowią asfalty modyfikowane, których znakomite właściwości znacznie zwiększają wytrzymałość nawierzchni drogowych bez względu na zmiany pogodowe czy różnice temperatur – wyjaśnia Leszek Stokłosa, prezes spółki LOTOS Asfalt.
W samym tylko 2008 roku LOTOS sprzedał prawie 136 tys. ton asfaltów modyfikowanych, co stanowi 10% wzrost w porównaniu z 2007 r. Ponad 13 tys. ton tych asfaltów trafiło na eksport. To z kolei aż o 120% więcej niż dwa lata temu. Głównymi krajowymi odbiorcami asfaltów LOTOS-u są największe firmy realizujące główne inwestycje drogowe związane przede wszystkim z budową autostrad A1, A2 i A4.
– Na budowę 90km odcinka autostrady A1, z Rusocina do Nowych Marz, dostarczyliśmy w latach 2006-2008 ponad 55 tys. ton najwyższej jakości asfaltów, w tym także asfaltów modyfikowanych – dodaje Waldemar Gańko, kierownik działu handlu krajowego LOTOS Asfalt.
To właśnie za produkcję asfaltów modyfikowanych MODBIT LOTOS Asfalt uhonorowano w czerwcu ubiegłego roku nagrodą „Teraz Polska”. To jedna z najbardziej prestiżowych i najważniejszych krajowych nagród gospodarczych, wyróżniająca najlepsze polskie produkty, usługi oraz przedsięwzięcia innowacyjne.
Asfalty z LOTOSU poza rynkiem krajowym sprzedają się równie doskonale m.in. na Litwie, Ukrainie, Słowacji, Czechach, Rumunii czy w Niemczech.
– W 2010 roku chcemy wprowadzić na rynek nawet 1,3 mln ton produktów – kończy prezes Stokłosa. – Znacznie zwiększy to dostępność asfaltów tak potrzebnych do rozbudowy infrastruktury drogowej m.in. pod kątem organizowanych w Polsce i na Ukrainie finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.
Spółka LOTOS Asfalt powstała w kwietniu 2004 r. W czerwcu tego samego roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Tym samym LOTOS Asfalt dysponuje obecnie trzema ośrodkami produkcyjnymi - w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. Do klientów w Polsce i Europie trafiają produkowane w nich asfalty drogowe, asfalty przemysłowe, emulsje i specyfiki asfaltowe. LOTOS Asfalt jest liderem pod względem wielkości produkcji asfaltów modyfikowanych w Polsce. Produkuje je zarówno w rafinerii gdańskiej, jaki i na Śląsku - w Czechowicach-Dziedzicach. Ulepszenie klasycznych asfaltów stało się konieczne z powodu wzrostu liczby pojazdów i większego obciążenia nawierzchni dróg krajowych. Ponadto warunki klimatyczne występujące w Polsce skłaniają do wykorzystywania w budowie dróg najwyższej klasy materiałów. Asfalty z LOTOSU z powodzeniem wykorzystywane są nie tylko przy budowie autostrady A1 oraz wielu innych dróg na Pomorzu, ale znalazły również zastosowanie podczas budów i remontów autostrad A2, A4 i A6 oraz słynnej „Zakopianki”.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl