logo

Dynamicznie rośnie konsumpcja paliw na nadwodnych stacjach Grupy LOTOS. Spółka odnotowała na „marinach” w ostatnim sezonie letnim 34% wzrost sprzedaży.

Działalność handlowa

Dynamicznie rośnie konsumpcja paliw na nadwodnych stacjach Grupy LOTOS. Spółka odnotowała na „marinach” w ostatnim sezonie letnim 34% wzrost sprzedaży.

W ostatnich latach widać wyraźnie rosnący trend na sporty motorowodne. W krajowych portach i na akwenach obok żaglówek pojawia się coraz więcej jachtów motorowych, łodzi hybrydowych (RIB) i skuterów wodnych. Większa atrakcyjność turystyczna Gdańska, Sopotu i Gdyni zachęca motorowodniaków do odwiedzenia regionu Zatoki Gdańskiej. Miłośnikom sportów wodnych sprzyja także rozwój infrastruktury w Trójmieście – istniejące Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS Gdańsk oraz planowane inwestycje tj. rozbudowa mariny w Gdańsku, rozbudowa molo w Sopocie i molo w Gdańsku-Zaspie. W trójmiejskich portach jest coraz więcej jachtów. Wszystkie miejsca w gdańskiej marinie były zarezerwowane już na początku sezonu żeglarskiego.

– Widoczne zwiększenie zainteresowania sportami motorowodnymi oraz wzrost sprzedaży paliw do łodzi motorowych, skuterów wodnych i jachtów pozwalają optymistyczne patrzeć na rozpoczęty sezon żeglarski w 2009 r. Dynamika sprzedaży na stacjach typu "marina" była rosnąca i wyniosła w ostatnich dwóch sezonach wzrost wolumenu odpowiednio o 21% (2007/2006) i 34% (2008/2007) – powiedział Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliwa. – Tym nie mniej nie jest to jeszcze poziom sprzedaży osiągany przez stacje nadwodne na zachodzie Europy. Liczymy na dalszy dynamiczny wzrost rynku – dodaje W. Soczyński.

Więcej benzyn

W ostatnich latach na akwenach wybrzeża gdańskiego pojawiło się wiele łodzi zasilanych benzyną bezołowiową. W większości był to sprzęt sprowadzony z USA. Sytuacja gospodarcza i słaby kurs dolara wobec złotówki spowodowały, iż import był wtedy bardzo opłacalny. Pomimo zmiany korzystnych warunków makroekonomicznych w ubiegłym roku, jednostki już sprowadzone nadal będą pływały po krajowych akwenach, co pozytywnie wpłynie na sprzedaż.

– W ubiegłym roku znacząco zmieniła się struktura sprzedaży paliw. Odnotowaliśmy wzrost konsumpcji benzyn. Spodziewać się można, że w tegorocznym sezonie letnim sprzedaż benzyn na marinach utrzyma się – powiedział Grzegorz Wieczorek, kierownik obszaru spółki LOTOS Paliwa, zarządzający stacjami paliw przy marinach Gdańska, Gdyni i Łeby.

Dużym atutem stacji paliw LOTOS jest ich lokalizacja w basenach jachtowych, fachowa obsługa oraz wysokiej jakości paliwo. Przy okazji tankowania można zrobić drobne zakupy, dostępne są m.in.: oleje silnikowe, akcesoria, prasa, słodycze, napoje. Na wspomnianych stacjach paliw honorowane są karty flotowe LOTOS Biznes oraz programu premiowego LOTOS Navigator.

Dodatkowe informacje nt. stacji paliw zlokalizowanych przy marinach Gdańska, Gdyni i Łeby znajdują się w Atlasie Stacji Paliw.

Paliwa bez siarki

Paliwa dostępne w marinach to: bezołowiowa PB95 i olej napędowy, które mają najniższą w kraju zawartość siarki 0,001%, czyli pięciokrotnie mniej niż obecnie wynoszą normy Unii Europejskiej. Wszelkie, prowadzone przez specjalistów badania paliw koncernu potwierdzają, że produkty Grupy LOTOS spełniają aktualnie wymagania zawartości siarki, które obowiązują w Unii Europejskiej od tego roku. Paliwa z LOTOSU klasyfikowane są w najwyższej – 4. kategorii Światowej Karty Paliw, zawierają pakiety dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości eksploatacyjne i stanowią ochronę dla silników.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl