
Grupa LOTOS S.A. staje się coraz lepiej widoczna w Internecie. Nie tak dawno odświeżyła i unowocześniła swoją stronę korporacyjną, a 5 czerwca br., jako pierwsza spółka paliwowa w kraju, opublikowała interaktywną edycję Raportu Rocznego.
Grupa LOTOS S.A. staje się coraz lepiej widoczna w Internecie. Nie tak dawno odświeżyła i unowocześniła swoją stronę korporacyjną, a 5 czerwca br., jako pierwsza spółka paliwowa w kraju, opublikowała interaktywną edycję Raportu Rocznego.
W niespełna 7 tygodni od wydania wersji on-line raportu, 2,5 tys. osób obejrzało ponad 22 tys. str. sub-serwisu http://www.raportroczny.lotos.pl/. Zastosowane w raporcie rozwiązania odpowiadają najlepszym, światowym praktykom i trendom prezentacji raportów tego typu.
– W najnowszej, interaktywnej wersji Raportu Rocznego 2008 staraliśmy się na znaczne rozszerzenie funkcjonalności, nie zapominając przy tym o estetyce odbioru i ekologicznych aspektach publikacji danych. Cieszy fakt, że raport w nowej, interaktywnej formule został dobrze przyjęty – codziennie z danych zawartych na stronach raportu korzysta średnio kilkadziesiąt osób przeglądających blisko pół tysiąca stron – powiedziała Anna Goliszewska, dyrektor biura zarządzania marką Grupy LOTOS S.A., koordynująca prace związane z publikacją raportu.
Raport Grupy LOTOS przygotowany w polskiej i angielskiej wersji posiada mechanizmy umożliwiające:
tworzenie spersonalizowanych wersji raportu, zawierających wyłącznie wybrane treści interesujące odbiorcę;
generowanie danych do porównań z lat 2006-2008 (dane finansowe, makroekonomiczne, dotyczące produkcji i rynku) z możliwością tworzenia wykresów oraz pobierania danych w różnych formatach;
dodawanie i przechowywanie oglądanych stron oraz pobieranie stron raportu / plików w formatach do druku (PDF) lub do dalszych analiz (Excel);
informacje powiązane z treścią oglądanej strony, przekierowujące do innych stron raportu lub do zewnętrznych serwisów internetowych Grupy LOTOS;
interaktywny wykres notowań giełdowych (kurs i wolumen) w 2008 roku wraz z analizami giełdowymi;
drukowanie wybranych rozdziałów i stron raportu;
Ponadto zastosowane rozwiązania pozwalają na wykorzystywanie aplikacji do prezentacji raportu w kolejnych latach, porównywalność publikowanych informacji oraz archiwizowanie raportów w interaktywnej formie.
Jak wspomniano Raport Roczny 2008 został przygotowany w wersji on-line oraz wytłoczony na CD. Twórcy nie zapomnieli o okładkach płyt, które specjalnie wykonano z papieru ekologicznego. Agencja, która przygotowała raport, w tym projekt i oprogramowanie aplikacji, to Yellow Factory.
Nagrody za raporty i komunikację dla LOTOS-u
Jeszcze nie tak dawno, bo w 2006 r., Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych uhonorowało Grupę LOTOS nagrodą specjalną za najlepszy, publikowany w tradycyjnej, „papierowej” formie raport roczny. Wyróżnienie przyznano w ramach Konkursu "The Best Annual Report 2005” – pierwszy raport roczny wg Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR) i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). W samym konkursie raport roczny LOTOS-u zajął drugie miejsce. Konkurs zorganizowały Instytut Rachunkowości i Podatków wraz z Gazetą Giełdy Parkiet. Kapituła konkursu brała pod uwagę kryteria odnoszące się do pisemnego sprawozdania zarządu, zastosowania MSSF/MSR oraz użyteczności raportów. Ideą rywalizacji jest promowanie najlepszych sprawozdań przygotowanych w oparciu o nowe zasady rachunkowości, obowiązujące spółki giełdowe od 4 lat.
W 2007 r., w rankingu Gazety Prawnej, strona internetowa relacji inwestorskich Grupy LOTOS została uznana za najlepszą witrynę korporacyjną wśród największych spółek giełdowych indeksu WIG20. Poza otrzymaniem najwyżej oceny za jakość serwisu relacji inwestorskich, strona internetowa Grupy LOTOS dobrze wypadła także pod względem innowacyjności, wartości wizerunkowej i ergonomii.
Również w 2008 r. raport CSR Grupy LOTOS zwyciężył w konkursie „Raporty Społeczne 2008 – nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce” zorganizowanym przez PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting. Nagrodzony raport był pierwszą publikacją kompleksowo przedstawiającą zaangażowanie koncernu w działania z dziedziny CSR (z ang. Corporate Social Responsibility). Raport jako jeden z pierwszych w Polsce odwołuje się do światowej metodologii Global Reporting Initiative (GRI).
– Wyróżnione raporty i strona internetowa spółki to istotne narzędzia w skutecznej komunikacji biznesowej – podkreśliła Beata Jurkschat, dyrektor biura komunikacji i CSR Grupy LOTOS S.A. – Przyznanie nagród oznacza, że system komunikacji w Grupie LOTOS funkcjonuje na najwyższym poziomie.
Publikując Raport Roczny 2008, Grupa LOTOS wzmacnia swój wizerunek nowoczesnej, innowacyjnej firmy, stosującej najnowsze technologie w budowaniu relacji z odbiorcami i interesariuszami.
Najnowszy Raport Roczny 2008 w wersji on-line dostępny tutaj.
Najnowszy Raport Społecznej Odpowiedzialności 2008 w wersji on-line dostępny tutaj.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl