logo

5,4 procent, tyle wynosi udział w rynku przewozów kolejowych ogółem, jaki LOTOS Kolej zanotowała w I kwartale 2009. Dla porównania w 2008 roku spółka miał 4,4 procent udziału w rynku.

Ogólne

5,4 procent, tyle wynosi udział w rynku przewozów kolejowych ogółem, jaki LOTOS Kolej zanotowała w I kwartale 2009. Dla porównania w 2008 roku spółka miał 4,4 procent udziału w rynku.

Na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy tego roku kolejowa spółka LOTOS-u przewiozła łącznie 2,4 mln ton produktów, wśród których znalazły się m.in. paliwa płynne, oleje bazowe, asfalty, gacze parafinowe oraz inne produkty chemiczne. 

116,99 kB

– Stale poszerzamy zakres świadczonych usług, aby nadążyć za rosnącymi wymaganiami rynku – podkreśla Henryk Gruca, prezes spółki LOTOS Kolej. – W całym 2009 roku planujemy przewieźć około 5,5 milionów ton produktów. Naszym głównym klientem cały czas jest grupa kapitałowa LOTOS, jednak staramy się także pozyskiwać pewną ilość zleceń zewnętrznych, na przykład na przewóz kruszyw.
 
Zgodnie z planem ubiegłoroczne przewozy spółki przekroczyły 5 mln ton produktów. To wzrost o 1,5 mln ton w stosunku do 2007 r. Aktualnie LOTOS Kolej uruchamia dziennie 65 pociągów, w tym 2-3 poza granice kraju. Po realizacji Programu 10+ wolumen przewozów LOTOS Kolej wzrośnie do ok. 7 mln ton rocznie.

W tym roku LOTOS Kolej zrealizowała z powodzeniem projekt elektryfikacji toru dojazdowego do stacji Gdańsk Olszynka oraz wdrożyła nowatorski system logistyki kolejowej, umożliwiający przekazywanie informacji on-line o przesyłkach transportowanych do klientów.

Spółka jest w trakcie prób eksploatacyjnych różnych typów lokomotyw elektrycznych i spalinowych w celu znalezienia lokomotyw które najbardziej odpowiadają jej oczekiwaniom w związku z rosnącymi zadaniami związanymi z realizacją Programu 10+.

Do końca roku firma skupi się m.in. na dalszym rozwoju współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w kontekście przewozów międzynarodowych. Realizowane będą przede wszystkim transporty do Niemiec i Holandii, a oprócz nich również do Rumunii, Węgier, Czech, Słowacji i Szwajcarii. Dodatkowo decyzją Walnego Zgromadzenia Grupy LOTOS S.A., LOTOS Kolej przejmie gdańską placówkę GATX. Ww. przejęcie związane jest z dalszym rozwojem logistyki w grupie kapitałowej LOTOS, a zwłaszcza z obsługą przez LOTOS Kolej większych wolumenów przewozowych po realizacji Programu 10+. Placówka GATX jest połączona ze stacją LOTOS Kolej torami, drogami wewnątrzzakładowymi i mediami. Jej nabycie umożliwi zwiększenie możliwości wywozowych. Dodatkowo LOTOS Kolej zyska halę warsztatową do przeglądów i napraw lokomotyw.

LOTOS Kolej należy do trzech największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Głównym zadaniem firmy jest kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej LOTOS, łącznie z przewozami produktów. LOTOS Kolej realizuje przewozy na obszarze całego kraju oraz we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi dostarcza produkowane w rafinerii gdańskiej asfalty oraz gacze parafinowe do Rumunii, Słowacji i Węgier oraz olej napędowy i paliwo lotnicze do Czech a także sprowadza z Niemiec i Holandii półprodukty i komponenty do produkcji paliw. Firma eksploatuje ok. 80 lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz ponad 2,5 tys. wagonów.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl