
Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich "Szukamy Następców Mistrza", realizowany przez Polski Związek Narciarski oraz Grupę LOTOS S.A., został laureatem konkursu nagród biznesu sportowego DEMES 2009 w kategorii "Sport dzieci i młodzieży".
Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich "Szukamy Następców Mistrza", realizowany przez Polski Związek Narciarski oraz Grupę LOTOS S.A., został laureatem konkursu nagród biznesu sportowego DEMES 2009 w kategorii "Sport dzieci i młodzieży".
5 listopada br., podczas gali wręczenia Nagród Biznesu Sportowego w Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie przyznawano po raz szósty Statuetki DEMES. To ważna inicjatywa w polskim marketingu sportowym. Nagrody służą m.in. promowaniu działań i osób związanych ze sportem. W tym roku przyznano aż trzynaście statuetek w różnych kategoriach.
Z uwagi na antyczne przywiązanie do sportu i umiłowanie wszelkich imprez sportowych organizatorzy postanowili zaczerpnąć z helleńskiej kultury nazwę statuetki – starożytna Grecja podzielona była bowiem na okręgi zwane demesami.
Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich
Laureaci Nagród Biznesu Sportowego w kategorii „Sport dzieci i młodzieży” otrzymali wyróżnienia za projekty sportowe, które popularyzują sport właśnie wśród młodego pokolenia. Sukcesy przyszłych sportowców w dużej mierze uzależnione są od profesjonalnego przygotowania dzieci, dlatego tak ważne jest zachęcanie ich do aktywnego spędzania czasu wolnego.
W tej kategorii wyróżniono właśnie wspólny projekt PZN i Grupy LOTOS, którzy w sposób profesjonalny przygotowali konkurs, pozwalający najmłodszym adeptom skoków narciarskich konkurować z rówieśnikami, promując jednocześnie funkcje wychowania przez sport i obiektywnie egzekwując zasady rywalizacji sportowej oraz fair play.
Współdziałając z Polskim Związkiem Narciarskim, LOTOS wspiera Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich zorganizowany pod hasłem "Szukamy Następców Mistrza". Program powstał w 2004 roku i jest adresowany do najmłodszych skoczków narciarskich, którym spółka funduje co roku niezbędny sprzęt oraz stypendia sportowe. Integralną częścią akcji jest cykl turniejów LOTOS Cup, odbywających się na wielu krajowych skoczniach narciarskich. W ramach Narodowego Programu Rozwoju Skoków Narciarskich swoje umiejętności doskonalili już m.in. Kamil Stoch, Łukasz Rutkowski czy Maciej Kot, którzy godnie reprezentują Polskę podczas konkursów Pucharu Świata.
Edukacja na sportowo
Narodowy program rozwoju skoków narciarskich to nie jedyna inicjatywa Grupy LOTOS w sporcie młodzieżowym. W ramach akcji „Junior GDAŃSK 2012”, realizowanej pod patronatem Społecznego Komitetu Wsparcia Euro 2012, firma włączyła się w akcję budowy sieci boisk przyszkolnych, które powstają na terenie całego województwa pomorskiego. Pierwsze nowoczesne boisko, którego fundatorem jest LOTOS powstało przy Szkole Podstawowej nr 61 w Gdańsku. W ramach całej akcji przewidziano w sumie budowę aż 16 nowych boisk.
LOTOS dla sportu
Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych koncern zaangażowany jest w organizację markowych wyścigów samochodowych KIA LOTOS CUP. Ponadto firma jest sponsorem generalnym polskiego narciarstwa oraz sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia – aktualnego Mistrza Polski w koszykówce żeńskiej, dwukrotnego Wicemistrza Euroligi (2002, 2004) i Wicemistrza Ligi Światowej (2005), a także zespołu żużlowego LOTOS Wybrzeże Gdańsk. Firma wspiera również klub lekkoatletyczny SKLA Sopot, którego zawodniczką jest m.in. Anna Rogowska, złota medalistka w skoku o tyczce podczas tegorocznych MŚ w Berlinie oraz brązowa medalistka IO w Atenach w 2004 r.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl