
Potwierdza to szósta edycja Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowana przez dziennik „Rzeczpospolita”. Wśród 330 sklasyfikowanych firm LOTOS zajął wysoką 18. pozycję. To skok o jedno miejsce w stosunku do ubiegłego roku. Wartość marki LOTOS wyceniono w tym roku na blisko 615 mln zł, czyli o 13 procent więcej niż w 2008 roku.
Potwierdza to szósta edycja Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowana przez dziennik „Rzeczpospolita”. Wśród 330 sklasyfikowanych firm LOTOS zajął wysoką 18. pozycję. To skok o jedno miejsce w stosunku do ubiegłego roku. Wartość marki LOTOS wyceniono w tym roku na blisko 615 mln zł, czyli o 13 procent więcej niż w 2008 roku.
W klasyfikacji wg wartości LOTOS wyprzedził m.in. takie marki jak Citi Handlowy, TVP1, Bank Millenium, Wartę, Reserved, Heyah, Ergo Hestię czy LOT.
Organizatorzy konkursu podkreślają, że światowy kryzys gospodarczy nie odbił się w poważny sposób na markowych producentach i usługodawcach w Polsce. Mowa - rzecz jasna - o obrazie całościowym, bo w pojedynczych sektorach (np. sieci odzieżowe i obuwnicze) widać już znaczne ubytki.
Warto przypomnieć, że w czerwcu tego roku LOTOS został uhonorowany tytułem Business Superbrands Polska w kolejnej już edycji tego prestiżowego rankingu oceniającego siłę marek na rynku konsumenckim i biznesowym. To już drugie takie wyróżnienie dla spółki. Tytuł przyznała międzynarodowa organizacja The Superbrands Ltd, która wspiera ideę promocji marki już od ponad 14 lat w 80 krajach na całym świecie. W tym roku w Polsce w projekcie The Superbrands jury oceniło ponad 1,5 tys. marek konsumenckich oraz aż 1,2 tys. marek biznesowych.
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy LOTOS S.A. (spółka matka), LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i Petrobalticu (prowadzi wydobycie ropy naftowej i gazu spod dna Bałtyku) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec września 2009 wyniosło 4910 osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży LOTOS-u po trzech kwartałach br. osiągnęły wysokość blisko 10,3 mld zł. Zysk z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym okresie blisko 660 mln zł, a zysk operacyjny uplasował się na poziomie ok. 340 mln zł.
Moce przerobowe rafinerii w Gdańsku wynoszą aktualnie 6 mln ton ropy naftowej rocznie. Udział koncernu w rynku paliw ogółem wzrósł w pierwszym półroczu 2009 do 27,5%. To o blisko 4% więcej niż w pierwszym półroczu 2008. Poprzez spółkę zależną LOTOS Norge koncern obecny jest również na norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze. W ramach realizowanego Programu 10+ rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku zwiększy do końca 2010 r. projektowe zdolności przerobowe do 10,5 mln ton rocznie. Dodatkowo, zgodnie z założeniami strategii do 2012 r., spółka planuje osiągnąć wzrost udziału w krajowym rynku paliw do 30%.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl