
Kolejny rok z rzędu rośnie konsumpcja paliw na nadwodnych stacjach Grupy LOTOS. Po zeszłorocznym sezonie letnim spółka odnotowała na marinach w Trójmieście i Łebie 26% wzrost sprzedaży. Sezon motorowodny 2010 zapowiada się równie obiecująco.
Kolejny rok z rzędu rośnie konsumpcja paliw na nadwodnych stacjach Grupy LOTOS. Po zeszłorocznym sezonie letnim spółka odnotowała na marinach w Trójmieście i Łebie 26% wzrost sprzedaży. Sezon motorowodny 2010 zapowiada się równie obiecująco.
Od kilku sezonów utrzymuje się trend na sporty motorowodne, rośnie także zainteresowanie wędkarstwem morskim. W ciągu kilku lat w krajowych portach i na akwenach obok żaglówek pojawia się coraz więcej jachtów motorowych, łodzi hybrydowych (RIB) i skuterów wodnych. Większa atrakcyjność turystyczna Gdańska, Sopotu i Gdyni zachęca motorowodniaków i wędkarzy do odwiedzania regionu Zatoki Gdańskiej.
– Od kilku sezonów widać zwiększenie zainteresowania sportami i turystyką motorowodną. W ubiegłym sezonie dynamika sprzedaży na stacjach typu marina była rosnąca i wyniosła w ostatnich trzech sezonach wzrost wolumenu odpowiednio o 21% (2007/2006), o 34% (2008/2007) i o 26% (2009/2008) – powiedział Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliwa. – Sezon motorowodny 2010 zapowiada się równie obiecująco, z roku na rok sprzedaż rośnie, choć nie jest to jeszcze wolumen osiągany przez stacje nadwodne na zachodzie Europy.– dodaje W. Soczyński.
Więcej ON, więcej Pb95
Słaby kurs dolara wobec złotówki spowodował, iż import sprzętu motorowodnego do Polski z USA przed kryzysem finansowym końca 2008 r. był bardzo opłacalny. Na akwenach wybrzeża gdańskiego pojawiło się wówczas wiele łodzi zasilanych benzyną bezołowiową. W 2009 roku, jednostki już sprowadzone nadal pływały po krajowych akwenach. W ostatnim sezonie motorowodnym utrzymała się rosnąca dynamika sprzedaży. Nadwodne stacje paliw sieci LOTOS odnotowały 20% wzrost sprzedaży benzyn.
– Chociaż w 2008 roku znacząco zmieniła się struktura sprzedaży paliw, gdy odnotowaliśmy wysoki wzrost konsumpcji benzyn, to w 2009 r. widać było także zwiększenie dynamiki sprzedaży ON o 37% r/r, który goni sprzedaż Pb95. Jednak procentowy udział ON w sprzedaży ogółem to niecałe 40%, co świadczy o tym, że w naszych marinach mamy coraz więcej typowych motorówek i skuterów wodnych – powiedział Grzegorz Wieczorek, kierownik obszaru spółki LOTOS Paliwa, zarządzający stacjami paliw przy marinach Gdańska, Gdyni i Łeby.
Kurs na LOTOS
Maj to miesiąc, w którym rozpoczął się sezon żeglarski i motorowodny. Przez najbliższych pięć miesięcy w marinach jachtowych Gdańska, Gdyni oraz Łeby otwarte będą nadwodne stacje paliw sieci LOTOS.
Dużym atutem stacji paliw LOTOS jest ich lokalizacja w basenach jachtowych, fachowa obsługa oraz wysokiej jakości paliwo. Na stacjach LOTOSU mogą tankować m.in. jachty, łodzie motorowe, jachty motorowe oraz skutery wodne. Przy okazji tankowania można zrobić drobne zakupy, dostępne są m.in.: oleje silnikowe, akcesoria, , słodycze, napoje. Na wspomnianych stacjach paliw honorowane są karty flotowe LOTOS Biznes oraz programu premiowego LOTOS Navigator.
Godziny otwarcia marin w sezonie letnim 2010:
Gdańsk:
maj-wrzesień
pon-nd: 08.00 - 20.00
Gdynia:
maj, czerwiec, wrzesień
pon-nd: 08.00 - 18.00
lipiec, sierpień
pon-nd: 08.00 - 20.00
Łeba:
maj, czerwiec
pon-nd: 08.00 - 18.00
lipiec, sierpień
pon-nd: 08.00 - 20.00
wrzesień
pon-nd: 08.00 - 16.00
Dodatkowe informacje nt. stacji paliw zlokalizowanych przy marinach Gdańska, Gdyni i Łeby lub w Atlasie Stacji Paliw.
Bezpieczne tankowanie
Na nadwodnych stacjach paliw LOTOSU zastosowano rozwiązania techniczne mające eliminować ich wpływ na grunt i wodę. Stacje w marinach jachtowych spełniają wszylkie wymogi bezpieczeństwa stawiane standardowym stacjom paliw a ponad to wyposażone są w specjalistyczny sprzęt do zabezpieczania przed rozlewami podczas tankowania na wodzie. Podczas obsługi jednostek pływających wykorzystuje się specjalne rękawy oraz poduszki absorpcyjne, które zabezpieczają przed przypadkowym wyciekiem paliwa podczas tankowania. .
Aby było jeszcze bezpieczniej, na nadwodnych stacjach LOTOSU znajdują się ruchome zapory przeciwrozlewowe, które mogą być rozwijane po wpłynięciu jachtu na stanowisko tankowania. W ten sposób strefa nalewania odcięta jest od akwenu wodnego. W sytuacji nieprzewidzianego wycieku paliwa pozostałości likwidowane będą zestawem sorbentów.
Paliwa bez siarki
Paliwa dostępne w marinach to: bezołowiowa PB95 i olej napędowy, które mają najniższą w kraju zawartość siarki 0,001%, czyli pięciokrotnie mniej niż obecnie wynoszą normy Unii Europejskiej. Wszelkie, prowadzone przez specjalistów badania paliw koncernu potwierdzają, że produkty Grupy LOTOS spełniają aktualnie wymagania zawartości siarki, obowiązujące w Unii Europejskiej. Paliwa z LOTOSU klasyfikowane są w najwyższej – 4. kategorii Światowej Karty Paliw, zawierają pakiety dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości eksploatacyjne i stanowią ochronę dla silników.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl