
W miniony weekend odbyła się trzecia runda Kia LOTOS Cup. Na Motorsport Arena – trudnym technicznie i wymagającym ciągłego skupienia torze w niemieckim Oschersleben, zaskoczyły wszystkich warunki atmosferyczne, jakich nie powstydziłby się tor w Bahrajnie – upał sięgający 40 stopni w cieniu i niemal topiący się asfalt. Wygrał niezawodny od początku sezonu Kamil Raczkowski.
W miniony weekend odbyła się trzecia runda Kia LOTOS Cup. Na Motorsport Arena – trudnym technicznie i wymagającym ciągłego skupienia torze w niemieckim Oschersleben, zaskoczyły wszystkich warunki atmosferyczne, jakich nie powstydziłby się tor w Bahrajnie – upał sięgający 40 stopni w cieniu i niemal topiący się asfalt. Wygrał niezawodny od początku sezonu Kamil Raczkowski.
Już sobotnie kwalifikacje pokazały, że rywalizacja będzie niezwykle zacięta. Jedynie Kamil Raczkowski, lider po dwóch pierwszych rundach KLC, był zdecydowanym faworytem. Zna tor ze swoich startów w Niemczech, a najlepsze czasy obu serii kwalifikacyjnych udowodniły, że trudno będzie komukolwiek się z nim ścigać.
Wyścig zaczął się falstartem Piotra Materzyńskiego, ale po chwili wszystko wróciło do normy. Zgodnie z doświadczeniami z soboty i przewidywaniami – już pierwszy zakręt po prostej startowej pokazał, jak trudno będzie wyprzedzać na Motorsport Arena. Nie obyło się bez kilku drobnych otarć, ale skończyły się ona na szczęście bez poważnych konsekwencji. Zakurzyło się i wszystkie cee'dy pojechały dalej.
Kamil Raczkowski szybko objął prowadzenie. Walka za jego tylnym zderzakiem była jednak zacięta. Maciej Ostoja Chyżyński długo przebijał się do przodu po nienajlepszych kwalifikacjach. Świetnie jechała Aleksandra Furgał, a obok niej Marcin Przybyszewski, Michał Kijanka i Damian Łata.
Równie emocjonujący był drugi wyścig rundy w Oschersleben. Pierwsza szóstka z pierwszego wyścigu stanęła, zgodnie z nowymi przepisami, na starcie do drugiego, w odwrotnej kolejności. I tak na pierwszej linii ustawieni zostali Aleksandra Furgał i Michał Kijanka. Za nimi na starcie stanęli Maciej Ostoja Chyżyński i Jakub Chmiel, a szóstkę zamknęli Damian Łata i lider – Kamil Raczkowski.
Tor okazał się naprawdę wymagający. Faworyci długo i nie bez trudu przesuwali się do przodu. Nie brakowało walki i bliskich kontaktów, niespodziewanych ataków i zaciętej obrony. Także Kamil Raczkowski musiał trochę poczekać, zanim efektownie wyprzedził na najtrudniejszym zakręcie Macieja Ostoję Chyżyńskiego. Niestety dobrej pozycji nie utrzymała Aleksandra Furgał. Po bardzo dynamicznej jeździe przez trzy okrążenia drugiego wyścigu prowadziła, ale po kontakcie z Jakubem Chmielem straciła dobrą pozycję i ukończyła wyścig na 12. pozycji.
Ostatecznie wygrał niezawodny od początku sezonu Kamil Raczkowski, drugie miejsce przypadło po raz kolejny Maciejowi Ostoi Chyżyńskiemu, a trzeci przyjechał do mety Jakub Chmiel.
Warto wspomnieć, że runda w Niemczech była pierwszą, w której zawodnicy ścigali się na nowych oponach firmy Avon. Będą one obowiązkowym wyposażeniem do końca tegorocznej walki o tytuł mistrza Polski w Kia LOTOS Cup.
Kia LOTOS Cup 2010 minął właśnie półmetek. Faworytem imprezy jest Kamil Raczkowski, który w sześciu wyścigach zdobył komplet punktów. Czy rywale pozwolą mu wygrywać do końca? O tym przekonać się będzie można już w sierpniu podczas IV Rundy, która odbędzie się w Słowacji.
cee’d LOTOS Cup
Po sukcesie Pucharu Picanto LOTOS Cup, który powstał w roku 2006 i organizowany był do końca roku 2009, od sezonu 2008 firma Kia Motors Polska zaangażowała się w drugi pucharowy cykl wyścigowy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - cee'd LOTOS Cup. W Pucharze tym startuje około 20 samochodów. Udział biorą samochody Kia pro_cee'd o nadwoziu 3-drzwiowym, wyposażone w benzynowy silnik 2.0. Przygotowany samochód zawiera kompletne wyposażenie bezpieczeństwa, m.in. klatkę bezpieczeństwa, fotel sportowy z "uszami", pasy 6-cio punktowe oraz kierownicę sportową - m. in. firm Momo oraz Schroth. Modyfikacjom poddane zostało zawieszenie (Bilstein, H&R) oraz inne niezbędne elementy. Samochody w sezonie 2010 ścigają się na 15 calowych oponach sportowych typu slick/wet.
Za każdą rundę zawodów pula nagród finansowych wynosi ok. 15.000 PLN, za cały sezon jest to ok. 100.000 PLN. W sezonie 2008 oraz 2009 odbyło się po 6 rund – na torach w Poznaniu, Czechach (Most oraz Brno), Słowacji (Piestany), Niemczech (Hockenheim) i Węgrzech (Hungaroring). W roku 2010 planowane jest zorganizowanie również 6 rund.
Terminarz pozostałych startów w sezonie 2010
Slovakiaring (Słowacja) 20-22 sierpnia
Poznań 3-5 września
Brno (Czechy) 24-26 września
Wszystkie informacje dotyczące wyników poszczególnych wyścigów i rund, regulaminu, terminarza i innych spraw związanych z tegoroczną edycją Kia LOTOS Cup oraz fotografie z bieżącego sezonu oraz lat ubiegłych, są dostępne na stronie www.ceed-lotos-cup.pl/
Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych, poza zaangażowaniem w organizację markowych wyścigów samochodowych Kia LOTOS Cup, koncern wspiera zespół żużlowy LOTOS Gdańsk oraz zespoły rajdowe Dynamic World Rally Team oraz Subaru Poland Rally Team występujący w RSMP. Koncern jest ponadto sponsorem generalnym Polskiego Związku Narciarskiego, sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia – wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce żeńskiej, wicemistrza Euroligi i wicemistrza Ligi Światowej. Firma wspiera także klub lekkoatletyczny SKLA Sopot.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl