logo

W dniach 22-25 lipca br. zamek w Malborku przeżyje kolejne oblężenie turystów. Główną atrakcją czterodniowego festynu będzie inscenizacja walk wojsk polsko-litewskich z krzyżackimi. Grupa LOTOS jest sponsorem wydarzenia.

CSR

W dniach 22-25 lipca br. zamek w Malborku przeżyje kolejne oblężenie turystów. Główną atrakcją czterodniowego festynu będzie inscenizacja walk wojsk polsko-litewskich z krzyżackimi. Grupa LOTOS jest sponsorem wydarzenia.

Inscenizacja oblężenia jest nawiązaniem do historycznego wydarzenia z roku 1410, kiedy po wygranej bitwie pod Grunwaldem, 15 lipca 1410 roku, wojska polsko-litewskie skierowały się pod malborski zamek, aby odbić go z rąk Zakonu Krzyżackiego.

W programie tegorocznego festynu, na turystów czeka jarmark rzemiosł średniowiecznych, obóz rycerski z warsztatami rzemieślniczymi i pokazami życia rycerskiego, pokazy jazdy konnej i turnieje walk pieszych, oraz przysłowiowy gwóźdź programu, czyli nocna inscenizacja oblężenia Malborka zakończona pokazem sztucznych ogni.

Warto podkreślić, że od dziesięciu lat ta historyczno-edukacyjna impreza jest organizowana właśnie w Malborku. Zamek i miasto oblegane są przez rycerzy, miłośników historii oraz licznych turystów, którzy chcą zetknąć się z żywą historią. Oblężenie trwa 4 dni i odbywa się na terenach Muzeum Zamkowego.

W roku 2000 zapoczątkowano jedną z największych historycznych imprez plenerowych w Europie. Każdego roku w drugiej połowie lipca liczne zastępy rycerzy skupionych w bractwach polskich i zagranicznych wyruszają na oblężenie twierdzy malborskiej tak, jak zrobiły to wojska króla Jagiełły 600 lat wcześniej.

To ogromne historyczne widowisko łączy w sobie zarówno elementy masowej rozrywki jak i edukacji, prezentując poważne treści w obrazowy i przystępny sposób, przybliżając widzom historię, kulturę, obyczajowość i rzemiosło średniowiecza. Wyrazem uznania dla programu i rozmachu imprezy, obok stale rosnącej liczby widzów, jest certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej za „Turystyczny produkt roku” przyznany w roku 2005 i 2007.

Więcej informacji na stronie internetowej: http://oblezenie.zamek.malbork.pl/  

Grupa LOTOS od lat aktywnie patronuje wielu ciekawym i wyjątkowym wydarzeniom skierowanym do szerokiego grona odbiorców. Grupa LOTOS to wieloletni sponsor Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni wspiera działalność sopockiego Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej, to teatr kameralny promujący sztukę współczesną, w większości niewystawianą na polskich scenach. W ostatnich latach Grupa LOTOS wspierała także jedno z ważniejszych wydarzeń intelektualnych na Pomorzu, jakim jest Gdański Areopag. Koncern aktywnie promuje znaczące lub ciekawe wydarzenia także na południu kraju, gdzie prowadzi swa działalność technologiczną i handlową. Warto tu wymienić LOTOS Jazz Festival, czyli Bielską Zadymkę Jazzową. Aktywność Grupy LOTOS, jako mecenasa widoczna jest także podczas organizacji wydarzeń podejmowanych na rzecz lokalnych społeczności. Wśród wydarzeń, które warto wymienić są święto Gdańska, święto ulicy Świętojańskiej w Gdyni lub Tydzień Heweliusza w Gdańsku.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl