logo

Nowy tor wyścigowy Slovakiaring wyzwolił nowe pokłady energii i ambicji zawodników startujących podczas wyścigów 4. rundy Kia LOTOS Cup 2010, które odbyły się w miniony weekend, pod Bratysławą.

Ogólne

Nowy tor wyścigowy Slovakiaring wyzwolił nowe pokłady energii i ambicji zawodników startujących podczas wyścigów 4. rundy Kia LOTOS Cup 2010, które odbyły się w miniony weekend, pod Bratysławą.

Pucharowicze błyskawicznie zadomowili się na Slovakiaring i jechali z prawdziwie ułańską fantazją. Warunki do walki były wymarzone – wspaniała pogoda, przyczepny tor, szerokie zakręty, na których niechętnie zdejmuje się nogę z gazu. Kolejność na starcie zapowiadała wielkie emocje, ponieważ na tym torze wyprzedzać można właściwie w każdym miejscu. Jest tak szeroko, że na starcie w jednej linii stoją nie dwa, a cztery samochody.

Zacięta walka zaczęła się już od początku wyścigu. Samochody tasowały się bardzo często i nikt nie mógł być pewny tego, czy dojedzie do mety bez potrzeby odpierania ataków i ciągłej koncentracji. Niestety, już pierwszy wiraż okazał się fatalny dla Piotra Materzyńskiego i Krzysztofa Steinhofa, którzy po bliskim kontakcie wypadli z toru i zakończyli zawody.

W czołówce trwała przez cały czas zacięta walka. Swoją klasę udowadniał Kamil Raczkowski, a tuż za nim szaleli Jakub Chmiel, Michał Kijanka i Ola Furgał. Około 10 sekund za nimi walczyli Maciej Ostoja-Chyżyński i Mariusz Bartoszuk. Kolejne okrążenia mijały wprost błyskawicznie. Na mecie pierwszego wyścigu ta właśnie szóstka zajęła czołowe pozycje. Różnice czasowe zapowiadały szalone emocje w drugim starciu.

Do drugiego wyścigu zawodnicy stanęli w odwóconej kolejności – zgodnie z regulaminem odwracającym kolejność startu pierwszej szóstki z pierwszego wyścigu. I znów od startu zaczęła się ostra walka, nie obyło się bez stuknięć i przepychanek przed wyjściem na proste, bardzo szybkie odcinki toru. O ogromnym pechu może mówić kapitalnie jadąca Ola Furgał, która wypchnięta za tor znalazła się nagle na końcu stawki. Jednak do końca dystansu znowu jechała rewelacyjnie i zakończyła wyścig na 6 miejscu.

Tymczasem prowadzący Kamil Raczkowski, ani przez chwilę nie mógł czuć się spokojny, ponieważ tuż za nim jechali Michał Kijanka i Jakub Chmiel. Flaga w szachownicę przywitała jednak po raz kolejny Kamila. Kilka sekund za nim metę przejechali Jakub i Michał. Różnica między nimi wyniosła zaledwie 0,219 sekundy! To były najbardziej emocjonujące zawody w tym sezonie. Lider znowu okazał się niepokonany, ale kandydatów do zajęcia miejsca na podium - przybywa.

cee’d LOTOS Cup

Po sukcesie Pucharu Picanto LOTOS Cup, który powstał w roku 2006 i organizowany był do końca roku 2009, od sezonu 2008 firma Kia Motors Polska zaangażowała się w drugi pucharowy cykl wyścigowy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - cee'd LOTOS Cup. W Pucharze tym startuje około 20 samochodów. Udział biorą samochody Kia pro_cee'd o nadwoziu 3-drzwiowym, wyposażone w benzynowy silnik 2.0. Przygotowany samochód zawiera kompletne wyposażenie bezpieczeństwa, m.in. klatkę bezpieczeństwa, fotel sportowy z "uszami", pasy 6-cio punktowe oraz kierownicę sportową - m. in. firm Momo oraz Schroth. Modyfikacjom poddane zostało zawieszenie (Bilstein, H&R) oraz inne niezbędne elementy. Samochody w sezonie 2010 ścigają się na 15 calowych oponach sportowych typu slick/wet.

Za każdą rundę zawodów pula nagród finansowych wynosi ok. 15.000 PLN, za cały sezon jest to ok. 100.000 PLN. W sezonie 2008 oraz 2009 odbyło się po 6 rund – na torach w Poznaniu, Czechach (Most oraz Brno), Słowacji (Piestany), Niemczech (Hockenheim) i Węgrzech (Hungaroring). W roku 2010 planowane jest zorganizowanie również 6 rund.

Terminarz pozostałych startów w sezonie 2010
Poznań 3-5 września
Brno (Czechy) 24-26 września

Wszystkie informacje dotyczące wyników poszczególnych wyścigów i rund, regulaminu, terminarza i innych spraw związanych z tegoroczną edycją Kia LOTOS Cup oraz fotografie z bieżącego sezonu oraz lat ubiegłych, są dostępne na stronie www.ceed-lotos-cup.pl

Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych, poza zaangażowaniem w organizację markowych wyścigów samochodowych Kia LOTOS Cup, koncern wspiera zespół żużlowy LOTOS Gdańsk oraz zespoły rajdowe Dynamic World Rally Team oraz Subaru Poland Rally Team występujący w RSMP. Koncern jest ponadto sponsorem generalnym Polskiego Związku Narciarskiego, sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia – wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce żeńskiej, wicemistrza Euroligi i wicemistrza Ligi Światowej. Firma wspiera także klub lekkoatletyczny SKLA Sopot.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl