
Zakończyła się realizowana przez Budimex SA przebudowa skrzyżowań dróg startowych na Lotnisku Chopina w Warszawie. W ciągu czterech wrześniowych dni (4, 5, 11 i 18), na skrzyżowaniu ułożono 30 tys. ton masy bitumicznej. Produkt dostarczyło ponad tysiąc 25-tonowych ciężarówek. W prace zaangażowanych było blisko 300 osób i osiemdziesiąt 25-tonowych ciężarówek. Asfalt wysokiej jakości dostarczyła spółka LOTOS Asfalt.
Zakończyła się realizowana przez Budimex SA przebudowa skrzyżowań dróg startowych na Lotnisku Chopina w Warszawie. W ciągu czterech wrześniowych dni (4, 5, 11 i 18), na skrzyżowaniu ułożono 30 tys. ton masy bitumicznej. Produkt dostarczyło ponad tysiąc 25-tonowych ciężarówek. W prace zaangażowanych było blisko 300 osób i osiemdziesiąt 25-tonowych ciężarówek. Asfalt wysokiej jakości dostarczyła spółka LOTOS Asfalt.
– To olbrzymia i niezwykle prestiżowa inwestycja wymagająca nie tylko doskonałego sprzętu, ale nade wszystko wiedzy i praktyki inżynierskiej – podkreśla Leszek Stokłosa, prezes zarządu spółki LOTOS Asfalt.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2009 r. z usług lotniska skorzystało blisko 8,3 miliona pasażerów, co stanowi ponad 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku na Lotnisku Chopina wykonuje się, około 136 tys. operacji lotniczych (startów i lądowań). Stała rozbudowa infrastruktury portu jest elementem długofalowej strategii rozwoju, której celem jest zwiększenie przepustowości lotniska oraz zapewnienie najwyższej, jakości obsługi pasażerów.
– Prace przebiegły prawidłowo i zgodnie z harmonogramem – podkreśla Ryszard Sikora, dyrektor kontraktu, Budimex S.A. – Przez trzy weekendy września mieliśmy jedynie 109, 5 godziny na położenie 30.000 m3 masy bitumicznej, w trzech warstwach: wyrównawczej, wiążącej i ścieralnej, przy czym grubość pierwszej w najgłębszym miejscu osiągała aż 55 cm. To najlepiej obrazuje zakres wykonanych przez nasze ekipy prac – uzupełnia dyrektor Sikora.
Charakter i zakres prac wymagał asfaltu o wyjątkowej, jakości. Oczekiwane przez inwestora i wykonawcę parametry posiadały oferowane przez spółkę modbity i asfalty 20/30. Łącznie prace objęły skrzyżowanie dwóch pasów startowych o łącznej powierzchni 62.300 m2.
– Budimex S.A. jest od lat jednym z naszych najważniejszych partnerów handlowych. To dobra i rozwijająca się z roku na rok współpraca, która przynosi obu naszym przedsiębiorstwom wymierne korzyści – dodaje prezes Stokłosa.
Spółka LOTOS Asfalt powstała w kwietniu 2004. W czerwcu tego samego roku firma przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach. Spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi: w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, asfalty przemysłowe, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Eksport utrzymuje się na poziomie ponad 30% produkcji. Najważniejsze kierunki eksportowe to Rumunia i kraje nadbałtyckie.
Od rozpoczęcia działalności do lipca 2010 roku, spółka LOTOS Asfalt wyprodukowała i sprzedała 4,61 mln ton asfaltów. Jeżeli przyjmiemy, że na budowę kilometra nowoczesnej, dwujezdniowej i dwupasmowej autostrady trzeba zużyć 835 ton asfaltów, okaże się, że produkcja spółki wystarczyłaby na pokrycie ponad 5500 kilometrów autostrad, co odpowiada mniej więcej odległości z Gdańska do Madrytu i z powrotem.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl