
Szósta, ostatnia tegoroczna runda Kia LOTOS Cup rozegrana została w miniony weekend na “Masarykovym okruhu” w Brnie.
Szósta, ostatnia tegoroczna runda Kia LOTOS Cup rozegrana została w miniony weekend na “Masarykovym okruhu” w Brnie.
Po zapewnieniu sobie tytułu Mistrza Polski, podczas poprzedniej rundy w Poznaniu, w Brnie nie wystartował Kamil Raczkowski, który tym razem dopingował kolegów z trybun. A zapowiadały się spore emocje, bo ciągle do zdobycia pozostawały dwa kolejne miejsca na podium.
Piątkowe kwalifikacje zakończyły się triumfem jednego z kandydatów do wicemistrzostwa - Jakuba Chmiela, który wyprzedził znakomicie dysponowanego tego dnia Piotra Materzyńskiego i jak zawsze szybką Olę Furgał. Czwarty w kwalifikacjach Maciej Ostoja- Chyżyński także myślał o drugiej lokacie w końcowych wynikach sezonu.
Miejsce w trzecim rzędzie wywalczyli Michał Kijanka i Michał Sułkiewicz, natomiast w piątym - Marcin Bartoszczuk i Krzysztof Steinhof.
Start do pierwszego z sobotnich wyścigów najlepiej wyszedł Piotrowi Materzyńskiemu, który objął prowadzenie mając za sobą Jakuba Chmiela, Macieja Ostoję -Czyżyńskiego i Olę Furgał. Niestety, już podczas drugiego okrążenia “Materac” nie był wstanie odeprzeć ataków rywali i spadał na 5. miejsce, po drodze zaliczając jeszcze drobną kolizję z Marcinem Bartoszukiem. Ostatecznie zakończył wyścig na 4. pozycji.
Czołowa trójka szybko odskoczyła od reszty stawki, a pojedynek o pierwszą lokatę stoczony na ostatnich okrążeniach przez Chmiela i Ostoję-Chyżyńskiego był prawdziwą ozdobą tego wyścigu. Mimo zaciekłych ataków rywala, Kuba Chmiel zdołał obronić pozycję lidera, co stawiało go w korzystnej sytuacji przed drugim wyścigiem. Aby myśleć o tytule wicemistrzowskim, Maciej Ostoja-Chyżyński musiał nie tylko wygrać, ale liczyć na to, że Chmiel dotrze do mety poza czołówką.
Plan powiódł się tylko częściowo, bo po wspaniałej jeździe Ostoja-Chyżyński faktycznie okazał się najszybszy, ale startujący z 6. pola (zgodnie z regulaminem, zawodnicy czołówki ruszają do drugiego wyścigu w odwróconej kolejności) szybko odrobił straty i ukończył wyścig na drugim miejscu. Jak sam przyznał na mecie, największe problemy sprawiło mu jednak odpieranie ataków tegorocznego debiutanta Krzysztofa Steinhofa, dla którego trzecia lokata w Brnie, jest największym sukcesem w dotychczasowej karierze.
- Wbrew pozorom ten sezon wcale nie był dla mnie taki łatwy, jak mogłyby sugerować wyniki poszczególnych wyścigów. Jeżeli zdobędzie się tytuł, to następny wiąże się z dużo większa presją na zawodniku, ponieważ każde inne miejsce niż pierwsze, uważane jest za porażkę. Tym bardziej się cieszę, że udało mi się obronić tytuł w takim stylu. Zgodnie z regulaminem nie mogę już startować w wyścigach KLC, wiec postaram się spróbować swych sił w innej kategorii. Wszystko jednak zależy od budżetu. - powiedział Kamil Raczkowski, tegoroczny mistrz Kia LOTOS Cup.
cee’d LOTOS Cup
Po sukcesie Pucharu Picanto LOTOS Cup, który powstał w 2006 r. i organizowany był do końca 2009 r., od sezonu 2008 firma Kia Motors Polska zaangażowała się w drugi pucharowy cykl wyścigowy w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski - cee'd LOTOS Cup. W Pucharze tym startuje około 20 samochodów. Udział biorą samochody Kia pro_cee'd o nadwoziu 3-drzwiowym, wyposażone w benzynowy silnik 2.0. Przygotowany samochód zawiera kompletne wyposażenie bezpieczeństwa, m.in. klatkę bezpieczeństwa, fotel sportowy z "uszami", pasy 6-cio punktowe oraz kierownicę sportową - m. in. firm Momo oraz Schroth. Modyfikacjom poddane zostało zawieszenie (Bilstein, H&R) oraz inne niezbędne elementy. W sezonie 2010 samochody ścigają się na 15 calowych oponach sportowych typu slick/wet.
Za każdą rundę zawodów pula nagród finansowych wynosiła ok. 15.000 PLN, za cały sezon jest to ok. 100.000 PLN. W sezonie 2008 oraz 2009 odbyło się po 6 rund – na torach w Poznaniu, Czechach (Most oraz Brno), Słowacji (Piestany), Niemczech (Hockenheim) i Węgrzech (Hungaroring). W roku 2010 zorganizowano również 6 rund.
Wszystkie informacje dotyczące wyników poszczególnych wyścigów i rund, regulaminu, terminarza i innych spraw związanych z tegoroczną edycją Kia LOTOS Cup oraz fotografie z bieżącego sezonu oraz lat ubiegłych, dostępne są na stronie www.ceed-lotos-cup.pl
Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych, poza zaangażowaniem w organizację markowych wyścigów samochodowych Kia LOTOS Cup, koncern wspiera zespół żużlowy LOTOS Gdańsk oraz zespoły rajdowe Dynamic World Rally Team oraz Subaru Poland Rally Team występujący w RSMP. Koncern jest ponadto sponsorem generalnym Polskiego Związku Narciarskiego, sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia – wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce żeńskiej, wicemistrza Euroligi i wicemistrza Ligi Światowej. Firma wspiera także klub lekkoatletyczny SKLA Sopot.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl