logo

Ruszyła kolejna edycja Programu Edukacji Morskiej (PEM). Tylko przez pierwszy miesiąc, w maju, ponad 1,2 tys. uczniów pierwszych klas gimnazjum w Gdańsku wypłynęło w kilkaset rejsów po Zatoce Gdańskiej. Główną ideą programu jest bowiem masowa edukacja młodych gdańszczan w temacie morskiej historii miasta, ekologii i ochrony Bałtyku oraz zapoznanie ich z żeglarstwem. Sponsorem programu jest Grupa LOTOS.

CSR

Ruszyła kolejna edycja Programu Edukacji Morskiej (PEM). Tylko przez pierwszy miesiąc, w maju, ponad 1,2 tys. uczniów pierwszych klas gimnazjum w Gdańsku wypłynęło w kilkaset rejsów po Zatoce Gdańskiej. Główną ideą programu jest bowiem masowa edukacja młodych gdańszczan w temacie morskiej historii miasta, ekologii i ochrony Bałtyku oraz zapoznanie ich z żeglarstwem. Sponsorem programu jest Grupa LOTOS.

Zeszłoroczny sukces programu i udział w nim niemal 3 tys. dzieci to dobra prognoza na rozpoczęty w maju sezon żeglarski. Program Edukacji Morskiej skierowany jest do uczniów pierwszych klas gimnazjów w całym Gdańsku. Nieodpłatne rejsy odbywają się od maja do czerwca oraz przez cały wrzesień. Codziennie, od poniedziałku do piątku, kilkadziesięcioro dzieci podzielonych na grupy przechodzi szkolenie nt. bezpieczeństwa na wodzie, aby następnie wziąć udział w czterogodzinnym rejsie po Motławie, Kanale Portowym i Zatoce Gdańskiej. Na każdym jachcie znajduje się opiekun – wykwalifikowany sternik, który czuwa nad bezpieczeństwem załogi.

W czasie programu gimnazjaliści poznają historię morską Gdańska, zasady ochrony przyrody Bałtyku oraz podstawy żeglowania, zwiedzają także Twierdzę Wisłoujście. Gdy warunki atmosferyczne na morzu nie pozwalają na bezpieczne rejsy młodzież spędza ten czas w Twierdzy.

Edukacja morska, zwłaszcza ta ukierunkowana na ekologię i ochronę Bałtyku, to obszar, który Grupa LOTOS wspiera w ramach swojej polityki społecznej. Rafineria w Gdańsku to zielona rafineria, jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów tego typu w rejonie Bałyku. Warto podkreślić, że rozwój koncernu odbywa się z poszanowaniem środowiska w myśl idei zrównoważonego rozwoju, Spółka dąży do stałego ograniczania oddziaływania na środowisko i chociaż dynamicznie zwiększa się przerób ropy, to nie rośnie w tej samej proporcji nasz wpływ na otaczające środowisko – powiedziała Katarzyna Sikorska, kierownik biura komunikacji, sponsoringu i CSR Grupy LOTOS S.A.

Nowym elementem w tegorocznej edycji Programu Edukacji Morskiej jest podjęcie trójstronnej współpracy pomiędzy Fundacją Gdańską – organizatorem, a Stacją Morską Instytutu Oceanografii UG oraz Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, z którymi Grupa LOTOS współpracuje w temacie ochrony zagrożonych gatunków w Bałtyku. Wspólnym celem jest rozwijanie wrażliwości młodzieży na otaczające nas środowisko.

Program Edukacji Morskiej w Gdańsku jest realizowany na zlecenie Prezydenta Miasta Gdańska przez Fundację Gdańską. Pomysłodawcą akcji jest Mateusz Kusznierewicz, Ambasador Miasta Gdańska ds. Morskich.

Więcej o CSR w Grupie LOTOS na oficjalnej stronie.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl