
17 czerwca na antenie CNN International rozpoczęła się kampania promująca polski rynek kapitałowy na arenie międzynarodowej. Kampania to wspólna inicjatywa Ministerstwa Skarbu Państwa i Ministerstwa Spraw Zagranicznych we współpracy z czołowymi polskimi spółkami: Giełdą Papierów Wartościowych, Grupą LOTOS, PKO Bankiem Polskim i PZU.
17 czerwca na antenie CNN International rozpoczęła się kampania promująca polski rynek kapitałowy na arenie międzynarodowej. Kampania to wspólna inicjatywa Ministerstwa Skarbu Państwa i Ministerstwa Spraw Zagranicznych we współpracy z czołowymi polskimi spółkami: Giełdą Papierów Wartościowych, Grupą LOTOS, PKO Bankiem Polskim i PZU.
- Wszyscy jesteśmy ambasadorami marki LOTOS – mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marka, koordynująca kampanię ze strony Grupy LOTOS - Biorąc udział w działaniach związanych z promowaniem naszej marki, budujemy jej pożądany wizerunek i przewagę rynkową. LOTOS jako silna marka wspiera również wizerunek polskiego rynku kapitałowego. Udział w kampanii promującej Polskę na arenie międzynarodowej dodatkowo nas zobowiązuje.
W 30-sekundowej reklamie, obok prezesa Grupy LOTOS, Pawła Olechnowicza, prezesi czterech polskich spółek: Ludwik Sobolewski, prezes Giełdy Papierów Wartościowych, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego oraz Andrzej Klesyk, prezes PZU mówią o roli jaką odegrał polski rynek kapitałowy w rozwoju ich firm.
Kampania składa się ze specjalnie przygotowanego spotu reklamowego, którego emisja zaplanowano w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) oraz banera eksponowanego na stronach internetowych CNN. 10-tygodniowa kampania podzielona została na dwie części. Pierwsza, rozpoczęta 17 czerwca, będzie trwała trzy tygodnie. Druga, siedmiotygodniowa, zaplanowana została na wrzesień br. Łącznie spot reklamowy zostanie wyemitowany 380 razy, a banner internetowy wyświetlony 2 000 000 razy.
Spot reklamowy został przygotowany przez Turner Commercial Productions - dom produkcyjny telewizji CNN.
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy LOTOS S.A. (spółka matka), LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i LOTOS Petrobaltic (prowadzi poszukiwania oraz wydobycie ropy naftowej i gazu na Morzu Bałtyckim) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku LOTOS. Przychody ze sprzedaży LOTOSU, w I kw. 2011, przekroczyły 6,5 mld zł i były wyższe o 13,6% (kw./kw.) i 66,7% (r./r.). Od stycznia do marca 2011 r. spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie ponad 412 mln zł – o 35,4% więcej (kw./kw.) i aż o 212,6% więcej r./r. W I kw. 2011 LOTOS zarobił na czysto 635,5 mln zł, co stanowi wzrost o 384 mln zł w stosunku do IV kw. minionego roku i aż o 611,3 mln zł w porównaniu z I kw. 2010.
Dzięki efektywnej realizacji Programu 10+ przerób ropy naftowej w rafinerii Grupy LOTOS S.A. przekroczył w I kw. br. poziom 2,2 mln ton. Jest to 38-procentowy wzrost w stosunku do I kw. 2010. Udział koncernu w rynku paliw ogółem zwiększył się i pod koniec lutego 2011 r. wyniósł 33,8%, co oznacza wzrost o 2,5 punktu procentowego w stosunku do danych opublikowanych pod koniec 2010 r.
Poprzez spółki LOTOS Petrobaltic i LOTOS Norge koncern obecny jest również na polskim i norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej. Dzięki przejęciu 100% udziałów w spółce AB Geonafta LOTOS zyskał również dostęp do lądowych złóż ropy naftowej, zlokalizowanych na terytorium Litwy. Zgodnie z zapisami strategii na lata 2011-2015 LOTOS planuje wydobywać 1,2 mln ton ropy naftowej rocznie do 2015 r.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl