logo

Po najnowocześniejszych w Polsce lokomotywach przyszedł czas na najnowsze cysterny. Spółka LOTOS Kolej wydzierżawiła właśnie od GATX Rail Poland 15 świeżo wyprodukowanych cystern służących do przewozu paliw.

Działalność handlowa

Po najnowocześniejszych w Polsce lokomotywach przyszedł czas na najnowsze cysterny. Spółka LOTOS Kolej wydzierżawiła właśnie od GATX Rail Poland 15 świeżo wyprodukowanych cystern służących do przewozu paliw.

 

Cysterny mają pojemność 86 m3 podczas gdy większości cystern jeżdżących po polskich torach posiada mniejsze 60-metrowe pojemności. Dodatkowo nowe cysterny są lżejsze niż obecne wagony z 80-metrowymi zbiornikami. Dzięki temu LOTOS Kolej może przewozić większą ilość produktów tą samą liczbą wagonów.

Jeżeli wydzierżawione cysterny potwierdzą nasze oczekiwania, to nie wykluczamy kolejnych zamówień dla GATX Rail Poland – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej. – Pamiętajmy, że inwestycje w nowoczesny tabor służą przede wszystkim poprawie bezpieczeństwa w przewozach towarowych, na którym nam, jako przewoźnikowi najbardziej zależy.

Dodatkowym atutem nowych cystern jest to, że dzięki swym cechom mogą efektywnie i bezpiecznie operować nie tylko na polskich, ale i europejskich torach.

LOTOS Kolej dysponuje aktualnie parkiem ok. 3 tys. cystern dzierżawionych głównie od GATX Rail Poland. Z wstępnych szacunków wynika, że w ub. r. spółka przewiozła ok. 10,5 mln ton produktów. W tym roku LOTOS Kolej zakłada przewóz ponad 11 mln ton.

Spółka LOTOS Kolej powstała w 2003 r. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza około stu elektro i spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy VOITH. LOTOS Kolej jest trzecim największym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Po trzech kw. 2011 r. firma ma 7,11% udziału w rynku wg wykonanej pracy przewozowej. Dodatkowo w segmencie przewozów intermodalnych LOTOS Kolej zajmuję drugą pozycję z udziałem 22,6%. LOTOS Kolej, jako jedyny przewoźnik obok PKP Cargo, posiada dziś możliwości realizacji przewozów pojedynczych przesyłek wagonowych na głównych liniach kolejowych w Polsce. Oprócz nowoczesnego taboru spółka zarządza zelektryfikowaną stacją zakładową w Gdańsku Olszynce oraz dysponuje informatycznym systemem logistyki kolejowej (SLK), który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym (za pomocą systemu GPS) i pozwala optymalizować koszty przewozów. Zastosowanie ww. rozwiązania przynosi spółce co roku znaczne oszczędności. Wkrótce LOTOS Kolej uruchomi najnowocześniejszy w Polsce system hermetycznego i automatycznego mycia oraz czyszczenia cystern.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl