logo

Liderzy klasyfikacji PWRC Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak już wczoraj rozpoczęli zmagania w kolejnej rundzie Mistrzostw Świata – Rajdzie Meksyku. Dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team to drugi start w walce o punkty do tytułu mistrzowskiego w sezonie 2012.

Sport

Liderzy klasyfikacji PWRC Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak już wczoraj rozpoczęli zmagania w kolejnej rundzie Mistrzostw Świata – Rajdzie Meksyku. Dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team to drugi start w walce o punkty do tytułu mistrzowskiego w sezonie 2012.

30,93 kB


Mordercze wyzwanie

Rally Guanajuato Mexico, trzecia runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA oraz druga w klasyfikacji PWRC, rozgrywany jest w dniach 8-11 marca w górzystym terenie. Gorący – nawet o tej porze roku – Meksyk i szutrowe trasy zlokalizowane wysoko, bo powyżej 2000 m n.p.m., stanowią trudne wyzwanie dla załóg i samochodów.

Rajd Meksyku jest bardzo specyficzny zwłaszcza pod kątem wysokości, na których rozgrywane są odcinki specjalne. – powiedział Michał KościuszkoW najwyższych miejscach trasy znajdują się na poziomie 2500 metrów. Trzeba starać się utrzymać optymalny tor jazdy i jak najmniej się ślizgać, wykorzystując przy tym dostępną moc, która w takich wysokogórskich warunkach spada aż o 20%. Kolejnym problemem będzie temperatura sięgająca w samochodzie nawet 50 stopni, co w połączeniu z długością odcinków – najdłuższy ma ponad 54 kilometry – stanowi wręcz "mordercze wyzwanie" nie tylko dla załóg, ale i samochodów. Zakończyliśmy już testy, podczas których wypracowaliśmy najkorzystniejszy układ. Ten rajd zawsze był dla nas udany, stawaliśmy tutaj dwukrotnie na podium: w 2008 roku w JWRC i 2010 w SWRC. Teraz też jestem dobrej myśli.

Nie tylko szutry

Rajd będzie pierwszą w tym sezonie próbą szutrową liczącą 430,37 km podzielonych na 25 odcinki specjalne. Jednym z najtrudniejszych będzie z pewnością prawie 55 kilometrowy odcinek Guanajuatito rozpoczynający niedzielny – ostatni – dzień rywalizacji. Podobnie jak w latach poprzednich rajd rozpoczą się krótkim, kilometrowym przejazdem przez kolonialne Guanajuato (tzw. DC Shoes Guanajuato Street Stage), gdzie 30 tysięcy kibiców dopingowało załogi rywalizujące na trudnej, bo brukowanej i miejscami wilgotnej nawierzchni wąskich, ciasto zabudowanych uliczek i malowniczych tuneli.

Posłuchaj, co powiedział Michał Kościuszko po wczorajszym superoesie.

Czas w Meksyku przesunięty jest o 7 godzin względem Polski, zatem druga równie krótka, ale wymagająca próba uliczna, czeka kierowców jeszcze dziś, 9 marca, kiedy to samochody przejadą ulicami León (Monster León Street Stage).

Prawdziwa walka rozpocznie się jednak na odcinkach rozgrywanych na trasach Sierra de Lobos i Sierra de Guanajuato. Organizatorzy poprowadzili je zarówno przez strome górskie szczyty, jak i rozległe doliny. Nawierzchnia na większości tras jest sucha i piaszczysta, jednak kierowcy będą musieli uważać na fragmenty skał i ukryte na poboczach kamienie.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel. 58 308 75 70, 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl