
Do rodziny stacji paliw LOTOS po miesięcznej przebudowie wraca popularna i często odwiedzana „stacja przy Operze”, czyli SP 344 w Gdańsku. Teraz będzie miejscem jeszcze bardziej przyjaznym klientom – bezpłatny, bezprzewodowy Internet, powiększone menu przekąsek, stanowisko tankowania dla osób niepełnosprawnych i przewijak dla niemowlaków – to tylko niektóre elementy nowego standardu stacji w segmencie premium.
Nowa identyfikacja wizualna, nowa kolorystyka, nowy wygląd. Do rodziny stacji paliw LOTOS po miesięcznej przebudowie wraca popularna i często odwiedzana „stacja przy Operze”, czyli SP 344 w Gdańsku. Teraz będzie miejscem jeszcze bardziej przyjaznym klientom – bezpłatny, bezprzewodowy Internet, powiększone menu przekąsek, stanowisko tankowania dla osób niepełnosprawnych i przewijak dla niemowlaków – to tylko niektóre elementy nowego standardu stacji w segmencie premium.
– Stacja przy operze w Gdańsku to projekt pilotażowy – mówi Jan Michalak, dyrektor ds. Infrastruktury i Rozwoju w spółce LOTOS Paliwa. – Modernizacja kolejnych obiektów rozłożona będzie w czasie. Jako pierwsze będą zmieniane obiekty działające już w dużych miastach z największym potencjałem. W tych samych barwach powstanie również kilkanaście nowych stacji premium, które spółka zamierza włączyć do sieci jeszcze tym roku.
Spółka planuje dostosowanie do nowego standardu tych stacji, które w procesie segmentacji sieci zostaną zakwalifikowane do grupy „premium”. Dalsze zmiany dotyczyć będą w pierwszej kolejności stacji własnych i w dużych aglomeracjach.
Metamorfoza sieci
SP 344 przy al. Zwycięstwa 13 w Gdańsku w ciągu miesiąca przeszła prawdziwą metamorfozę. Jest teraz bardziej ekologiczna. Budynek został docieplony, a w nocy jest oświetlana za pomocą diod, czyli popularnych LED-ów. Na samochody czeka wodoszczędna myjnia portalowa WashTech SoftCare.
Budynek ma zaokrąglony kształt, a całość wykonana jest w kolorystyce aluminium i drewna, co nadaje obiektowi nowoczesny charakter. Modernizacja stacji nie ograniczyła się tylko do zmian w wyglądzie zewnętrznym. Po wejściu klientów wita świeży zapach cytrusów. A powiększone okna wpuszczają do sklepu więcej światła.
Kasa znajdująca się na środku sklepu kojarzy się z wyspą i może być postrzegana jako najważniejszy punkt. Dzięki umieszczeniu jej w centrum po wejściu od razu widać, gdzie się znajduje.
– Kiedy aranżowaliśmy na nowo wnętrze stacji, zależało nam na tym, aby kącik gastronomiczny nie był dla kierowców miejscem odwiedzanym tylko „przy okazji”, lecz stał się także docelowym punktem, w którym można chwilę odpocząć, spokojnie napić się kawy, przeczytać gazetę czy skorzystać z Internetu, a wszystko to w atmosferze przyjaznej dla ucha muzyki – powiedziała Magdalena Jurdziak, lider zespołu projektowego i dyrektor biura marketingu LOTOS Paliwa. – W przypadku dłuższych podróży kącik gastronomiczny staje się miejscem regeneracji sił.
Wykonawcą wizualizacji zewnętrznej stacji prototypowej była firma Visotec z Brodnicy.
„Cafe Punkt”
To nazwa kącika gastronomicznego na nowej stacji LOTOS. – Wybór nazwy nastąpił w efekcie przeprowadzonych badań konsumenckich – informuje Magdalena Jurdziak.
Uzyskane wyniki rozwiały wszelkie wątpliwości co do trafności wyboru. Aż 87% respondentów uznało nazwę „Cafe Punkt” za atrakcyjną, a 80% za dobrze dopasowaną do konceptu. To bardzo wysoki poziom akceptacji.
Z bogatej oferty gastronomicznej można wybrać nie tylko tradycyjne hot-dogi, ale również restauracyjny rarytas: pierożki prosto od cenionego w kulinarnym świecie gastronoma – Jana Kościuszko. A poza tym na smakoszy czekają sałatki, świeże owoce, kanapki na gorąco, kurczak w panierce, kulki mięsne z grzybami i szaszłyki. Na deser „Cafe Punkt” proponuje ciasta, babeczki czekoladowe, herbatniki, wafelki, soki, kawę z aromatycznym syropem lub herbatę z sokiem cytrynowym.
W styczniu 2012 r. minęło szesnaście lat od powołania spółki LOTOS Paliwa, odpowiadającej za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 366 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych oraz rozwija sieć ekonomiczną pod nazwą LOTOS Optima. LOTOS Paliwa posiada także certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl