logo

Do rodziny stacji paliw LOTOS po miesięcznej przebudowie wraca popularna i często odwiedzana „stacja przy Operze”, czyli SP 344 w Gdańsku. Teraz będzie miejscem jeszcze bardziej przyjaznym klientom – bezpłatny, bezprzewodowy Internet, powiększone menu przekąsek, stanowisko tankowania dla osób niepełnosprawnych i przewijak dla niemowlaków – to tylko niektóre elementy nowego standardu stacji w segmencie premium.

Działalność handlowa

Nowa identyfikacja wizualna, nowa kolorystyka, nowy wygląd. Do rodziny stacji paliw LOTOS po miesięcznej przebudowie wraca popularna i często odwiedzana „stacja przy Operze”, czyli SP 344 w Gdańsku. Teraz będzie miejscem jeszcze bardziej przyjaznym klientom – bezpłatny, bezprzewodowy Internet, powiększone menu przekąsek, stanowisko tankowania dla osób niepełnosprawnych i przewijak dla niemowlaków – to tylko niektóre elementy nowego standardu stacji w segmencie premium.

Stacja przy operze w Gdańsku to projekt pilotażowy – mówi Jan Michalak, dyrektor ds. Infrastruktury i Rozwoju w spółce LOTOS Paliwa. – Modernizacja kolejnych obiektów rozłożona będzie w czasie. Jako pierwsze będą zmieniane obiekty działające już w dużych miastach z największym potencjałem. W tych samych barwach powstanie również kilkanaście nowych stacji premium, które spółka zamierza włączyć do sieci jeszcze tym roku.

Spółka planuje dostosowanie do nowego standardu tych stacji, które w procesie segmentacji sieci zostaną zakwalifikowane do grupy „premium”. Dalsze zmiany dotyczyć będą w pierwszej kolejności stacji własnych i w dużych aglomeracjach.

 

 

Metamorfoza sieci

SP 344 przy al. Zwycięstwa 13 w Gdańsku w ciągu miesiąca przeszła prawdziwą metamorfozę. Jest teraz bardziej ekologiczna. Budynek został docieplony, a w nocy jest oświetlana za pomocą diod, czyli popularnych LED-ów. Na samochody czeka wodoszczędna myjnia portalowa WashTech SoftCare.

Budynek ma zaokrąglony kształt, a całość wykonana jest w kolorystyce aluminium i drewna, co nadaje obiektowi nowoczesny charakter. Modernizacja stacji nie ograniczyła się tylko do zmian w wyglądzie zewnętrznym. Po wejściu klientów wita świeży zapach cytrusów. A powiększone okna wpuszczają do sklepu więcej światła.

Kasa znajdująca się na środku sklepu kojarzy się z wyspą i może być postrzegana jako najważniejszy punkt. Dzięki umieszczeniu jej w centrum po wejściu od razu widać, gdzie się znajduje.

Kiedy aranżowaliśmy na nowo wnętrze stacji, zależało nam na tym, aby kącik gastronomiczny nie był dla kierowców miejscem odwiedzanym tylko „przy okazji”, lecz stał się także docelowym punktem, w którym można chwilę odpocząć, spokojnie napić się kawy, przeczytać gazetę czy skorzystać z Internetu, a wszystko to w atmosferze przyjaznej dla ucha muzyki – powiedziała Magdalena Jurdziak, lider zespołu projektowego i dyrektor biura marketingu LOTOS Paliwa. – W przypadku dłuższych podróży kącik gastronomiczny staje się miejscem regeneracji sił.

Wykonawcą wizualizacji zewnętrznej stacji prototypowej była firma Visotec  z Brodnicy.

„Cafe Punkt”

To nazwa kącika gastronomicznego na nowej stacji LOTOS. – Wybór nazwy nastąpił w efekcie przeprowadzonych badań konsumenckich – informuje Magdalena Jurdziak.

Uzyskane wyniki rozwiały wszelkie wątpliwości co do trafności wyboru. Aż 87% respondentów uznało nazwę „Cafe Punkt” za atrakcyjną, a 80% za dobrze dopasowaną do konceptu. To bardzo wysoki poziom akceptacji.

Z bogatej oferty gastronomicznej można wybrać nie tylko tradycyjne hot-dogi, ale również restauracyjny rarytas: pierożki prosto od cenionego w kulinarnym świecie gastronoma – Jana Kościuszko. A poza tym na smakoszy czekają sałatki, świeże owoce, kanapki na gorąco, kurczak w panierce, kulki mięsne z grzybami i szaszłyki. Na deser „Cafe Punkt” proponuje ciasta, babeczki czekoladowe, herbatniki, wafelki, soki, kawę z aromatycznym syropem lub herbatę z sokiem cytrynowym.


W styczniu 2012 r. minęło szesnaście lat od powołania spółki LOTOS Paliwa, odpowiadającej za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 366 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.

Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych oraz rozwija sieć ekonomiczną pod nazwą LOTOS Optima. LOTOS Paliwa posiada także certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.

Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl