
Olej LOTOS Quazar LLIII 5W-30 został nagrodzony Godłem - Najwyższa Jakość Quality International 2012. Patronat nad programem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Klub Polskie Forum ISO 9000 oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Nagrodzony olej posiada jedną z najbardziej zaawansowanych na świecie specyfikacji technicznych do samochodów osobowych– niemiecką normę VW 504.00/507.00.
Olej LOTOS Quazar LLIII 5W-30 został nagrodzony Godłem - Najwyższa Jakość Quality International 2012. Patronat nad programem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Klub Polskie Forum ISO 9000 oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Nagrodzony olej posiada jedną z najbardziej zaawansowanych na świecie specyfikacji technicznych do samochodów osobowych– niemiecką normę VW 504.00/507.00.
Wraz z rozwojem motoryzacji i pojawianiem się na rynku nowych modeli samochodów zachodzą również istotne zmiany w konstrukcji napędzających je silników. Wymuszone są one przede wszystkim koniecznością uzyskania jak najbardziej efektywnego wykorzystania paliwa i ograniczenia emisji spalin. W przypadku skrajnym ze względów technologicznych oczekiwania dotyczą dodatkowo zapewnienia możliwości eksploatacji typu longlife.
– Bardzo cieszymy się, że docenione zostały starania Spółki o tworzenie produktów najwyższej jakości - podkreśla Bartłomiej Indeka, Zastępca Dyrektora Handlowego ds. Sprzedaży Krajowej Spółki LOTOS Oil SA.
Od ponad 10 lat na rynku są obecne oleje silnikowe w klasie lepkości SAE 5W-30. W ciągu tego czasu typowa konfiguracja jakościowa takich produktów ulegała zmianie. W połowie ubiegłej dekady oleje tej klasy lepkości były energooszczędnymi wersjami typowych olejów syntetycznych produkowanych w klasie SAE 5W-40, a sztandarowym produktem w tej klasie lepkości był olej spełniający energooszczędną specyfikację GM LL-025A.
-Nasz produkt został formalnie zatwierdzony i znajduje się na liście olejów dopuszczonych do stosowania w najnowszych samochodach koncernu VW zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi - mówi Piotr Niemiec z Działu Rozwoju i Serwisu olejowego LOTOS Oil.
Jest stosowany również w wielu innych markach samochodów spełniających normy emisyjne Euro 4 i Euro 5 takich jak BMW i Mercedes.
Specyfikacja VW 504.00/507.00 obejmuje ocenę takich parametrów jak energooszczędność i zdolność do utrzymywania w czystości smarowanych elementów, jakkolwiek najbardziej zaawansowanym elementem oceny jakości jest silnikowy test porównawczy VW tzw. Baumusterprufung obejmujący 7 procedur oceniających.
Wspomniana wyżej czystość silnika w praktyce oznacza ograniczenie do minimum możliwość powstawania osadów na smarowanych elementach, co w praktyce zapobiega obniżeniu efektywności pracy silnika, zachowaniu emisji gazów spalinowych na założonym poziomie oraz przedwczesnemu zużyciu smarowanych elementów.
Tak zakrojone wymagania jakościowe wymagają stosowania specjalnych kompozycji olejów podstawowych oraz nietypowych dodatków uszlachetniających, efektem tego jest jednak dopuszczenie do eksploatacji w tzw. wydłużonych interwałach wymiany sięgających typowo 30 000 km.
- Olej LOTOS Quazar LLIII 5W-30 jest przykładem nowoczesnej koncepcji olejów silnikowych, które przestają być produktami uniwersalnymi, a stają się produktami dedykowanymi konkretnym użytkownikom, konkretnej marki samochodów – przekonuje dyrektor Indeka.
W przypadku olejów o poziomie jakości 504.00/507.00 nie można nawet mówić, że jest to olej dedykowany do samochodów niemieckich, właściwą destynacją jest tylko i wyłącznie przypisanie go do wymogów marek wchodzących w skład koncernu VW. Konsekwentnie opis jakościowy takiego dedykowanego oleju nie musi zawierać przypisania do specyfikacji uniwersalnych takich jak API i ACEA, które jeszcze kilka lat temu wydawały się elementem obowiązkowym każdej etykiety oleju silnikowego.
Biuro Informacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, e-mail: media@grupalotos.pl