
Odcinek drogi ekspresowej S7 Olsztynek-Nidzica, będący częścią strategicznego ciągu komunikacyjnego między północą a południem Polski, został oddany do użytku. Pomimo, że na drodze budowy stanął zabytkowy schron, być może już pod koniec listopada drogą ekspresową pojedziemy z prędkością nawet 120 km na godzinę. Asfalt do produkcji nawierzchni drogi ekspresowej S7 dostarczyła firma LOTOS Asfalt.
Odcinek drogi ekspresowej S7 Olsztynek-Nidzica, będący częścią strategicznego ciągu komunikacyjnego między północą a południem Polski, został oddany do użytku. Pomimo, że na drodze budowy stanął zabytkowy schron, być może już pod koniec listopada drogą ekspresową pojedziemy z prędkością nawet 120 km na godzinę. Asfalt do produkcji nawierzchni drogi ekspresowej S7 dostarczyła firma LOTOS Asfalt.
Umowę na projekt i budowę 31,3 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S-7 na trasie Olsztynek-Nidzica wraz z obwodnicą Olsztynka podpisano w maju 2009 r. Celem inwestycji było dostosowanie drogi do obowiązujących warunków technicznych dla dróg klasy S.
To pierwsza warmińsko-mazurska inwestycja drogowa, która została zrealizowana w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”. Model ten zakłada zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji jednym przetargiem wyłaniającym wykonawcę jednocześnie z dokumentacją projektową.
Głównym wykonawcą inwestycji była firma Sando Budownictwo. Kompleksową dostawę asfaltu do wytwórni obsługujących budowy zrealizowała firma LOTOS Asfalt. Do produkcji nawierzchni wykorzystano łącznie blisko 24 tys. ton produktów asfaltowych. Do wytworzenia mieszanek bitumicznych użyto asfaltu 35/50, 50/70 oraz Modbit 45/80-55.
Realizacja inwestycji została opóźniona ze względu na odkrycie zabytkowego schronu bojowego, który kolidował z budową jezdni drogi. Na rozbiórkę zabytku nie zgodził się Wojewódzki Konserwator Zabytków, co spowodowało, że drogowcy musieli zdecydować czy zmienić przebieg drogi czy przenieść bunkier. Przemieszczenie schronu okazało się tańszym rozwiązaniem, pozwalającym na dalszą realizację inwestycji.
Droga ekspresowa S7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych (TEN-T). Ekspresówka łączy Gdańsk, Warszawę, Kraków i przejście graniczne w Chyżnem. W kolejnych etapach planowana jest realizacja drogi w odcinkach: Miłomłyn-Ostróda i Ostróda-Olsztynek.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, e-mail: media@grupalotos.pl