
Nowy Rok spółka LOTOS Paliwa powitała na 401 stacjach w całym kraju. W 2012 roku sieć stacji LOTOS rozwijała się zarówno w segmencie premium, jak i ekonomicznym. Priorytetem pozostała jednak ekspansja stacji LOTOS Optima.
Nowy Rok spółka LOTOS Paliwa powitała na 401 stacjach w całym kraju.
W 2012 roku sieć stacji LOTOS rozwijała się zarówno w segmencie premium, jak i ekonomicznym. Priorytetem pozostała jednak ekspansja stacji LOTOS Optima.
Na koniec ubiegłego roku w sieci LOTOS Optima działało 101 obiektów, co dla spółki LOTOS Paliwa oznaczało podwojenie liczby placówek w segmencie ekonomicznym w porównaniu z 2011 r.
Setną stacje LOTOS Optima otwarto w Białogardzie w województwie zachodniopomorskim. Obiekt położony jest na trasie łączącej miasto z drogą krajową nr 6. Stacja własna LOTOS Optima oferuje klientom olej napędowy, benzyny bezołowiowe 95 i 98 oraz, odpowiednio dopasowany do segmentu, asortyment produktów i usług pozapaliwowych.
Niemal dwa lata temu, po zapowiedzi LOTOS Paliwa, o planowanym uruchomieniu pierwszych 50 stacji ekonomicznych pod marką LOTOS Optima do końca 2011 r., pojawiały się sceptyczne głosy o tym, że tak dynamiczny rozwój sieci jest mało prawdopodobny. Spółka jednak dotrzymała słowa, równocześnie bijąc polski rekord w liczbie włączonych do sieci nowych obiektów w jednym roku kalendarzowym. W 2012 r. ten rekord został powtórzony. Stacje LOTOS Optima, oferujące najwyższej jakości paliwa w optymalnej cenie, zostały świetnie przyjęte przez klientów, a atrakcyjne warunki współpracy przyciągają kolejnych partnerów franczyzowych.
– Rok 2012 to potwierdzenie założeń, że rozwój naszej sieci stacji paliw w segmencie ekonomicznym to był i jest dobry kierunek – mówi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa.
Chociaż krajowe zużycie paliw malało w ub.r., to LOTOS wciąż rośnie na rynku detalicznym osiągając ponad 8-procentowy udział w sprzedaży i skutecznie realizuje plan rozwoju, aby do 2015 r. zwiększyć ten wskaźnik do 10%.
– Nasz sukces to nie tylko rosnąca liczba stacji, ale również jakość sprzedawanych produktów i usług oraz profesjonalna obsługa klientów. Te trzy fundamentalne parametry były dla nas priorytetem w 2012 i będą również w 2013 roku. Bo zawsze może być lepiej. Rynek zmienia się dynamicznie, a naszym celem jest zrównoważony rozwój, ciągłe doskonalenie działalności oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – podsumowuje prezes Lisowski.
Spółka LOTOS Paliwa odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. W sieci działa 401 stacji zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży.
Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych oraz rozwija sieć ekonomiczną pod nazwą LOTOS Optima. LOTOS Paliwa posiada także certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.
Biuro Komunikacji, Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.58 308 87 31, 58 308 83 88, e-mail: media@grupalotos.pl